Urk

Har suttit hela jäkla dagen och försökt börja på min uppsats. Är typ stuck ... Faaa-an då.
Just nu vill jag bara åka iväg någonstans, komma bort från Lund en liten stund.
På tal om att åka iväg, har jag nämnt att nästa års resa går till Frankrike? Kanske jag redan har nämnt ...
Anyway, den 16e juni åker vi. Ja, vi har redan bokat flygbiljetter. Vi är ekonomiska, förstår ni. Det blir mamma, bröderna, morbrors före detta, min kusin och så jag. Fem nätter i Paris, sedan åker vi vidare till någon stad vars namn jag nu inte kommer ihåg, efter det Nice och sedan Monaco. Kanske var någon mer stad däremellan, minns inte riktigt. Några veckor blir vi borta, vet inte riktigt hur många än. Två eller tre. Fy bubblan vad jag längtar!
Tänk, nästa höst börjar jag på den avancerade nivån. 1½ år, varav den sista terminen är examensarbetet. Shit ... Tiden har gått fort, jag har bara lite över två år kvar på min utbildning, sedan är jag lärare! Det ni.
Är så sjukt mycket klydd med min utbildning (inriktning) just nu, i och med att vi inte blir ämneslärare (såvida vi inte inriktar oss på ett visst ämne under sidoämnena som kan ge oss jobb, som jag har gjort) håller alla högt uppsatta människor på att diskutera vad de skall ta sig till med oss. Känns som man är en docka som det slits och slängs med. Är bara glad att jag tänkte vettigt och inte "skoj". Ok, jag älskar svenska och hade redan från början tänkt läsa det som sidoämne, men visst finns det en massa annat man även hade velat lägga en del av sina 90 sidoämnespoäng på. Först tänkte jag faktiskt läsa 15 hp pedagogiskt drama, men sedan insåg jag att jag behöver så mycket svenska som möjligt, så det blev inte av.
På tal om studier är det ju snart dags att söka kurser inför våren. Har inte riktigt bestämt mig än, det enda jag vet är att jag skall gå en 7,5 poängskurs i danska. "Danska - en introduktion" eller vad den nu hette. Sedan vet jag inte ... Finns en kurs på MAH jag vill läsa, men är så jäkla rädd för att den bara skall rikta sig mot lågstadiet/förskolan, vilket typ 90% av alla sidoämnen i svenska gör på MAH. Får skicka iväg ett mail till människorna och höra. Om den även riktar sig till ungdomar kommer jag nog läsa den.
JAJA. Intressant för er att läsa. Haha. Någonstans måste man ju få skriva av sig ...

Jahaja, imorgon är det fredag och helg igen. Skönt. Den här veckan har gått riktigt fort. Har inte så jättemycket planer, imorgon skall jag till M och snacka skit och försöka förstå alla förändringar i vår utbildning. Sedan har jag inte direkt något planerat. Min storebror är ledig i helgen så han skall komma hit och flumma. Han är så jävla rolig, den människan.
Och nu, nu skall jag sluta ignorera den tröga uppsatsen och försöka få fart på den! Senare ikväll skall jag träffa fina S, I've missed her!
Tills vi hörs nästa gång - puss på er.

Justja, igår fick jag ett kärleksryck och tog denna fantastiska bild på mina två favoritprodukter @ the moment. De här plus en sminkborttagningskräm (heter det så?) från Dove. Till vänster ser ni handkrämen "Wild Rose" från The Body Shop. Love it. Till höger ett läppglans från Maybelline. "Color Sensational". Brukar inte använda Maybellines produkter, tycker de är rätt kassa, men det här läppglanset är, förutom Make Up Stores, bland det bästa jag ägt. Åh, så töntig jag är. Det här är verkligen ingen ytlig blogg. Men ja, där har ni dem, mina favvizar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0