Good girl

Idag är en sådan dag då man klappar sig på axeln, hårt arbete does pay off!
Vad babblar jag om? Jag har fixat första delkursen! Så JÄKLA sweet! Fy sören vad mycket plugg det har varit and hey, det gick bra! Så sjukt skönt ... ! Nu blir det råplugg som gäller (rättelse; fortsatt råplugg, hah.) inför tentan den 25e! Uh, sitter fastklistrad i alla böcker och föreläsningsanteckningar ... Grammatik är inte det lättaste! Intressant, men mycket att hålla reda på!
Men jag kan iallafall Lätt säga att motivationen är BETYDLIGT högre nu när man vet att man klarat den första fjärdedelen av kursen! :) Lovely!

Vad händer annars då? Helgen var mysig. Fikade med fina A i lördags, utöver det var jag just at home och ja, gissa vad jag gjorde? Yep, that's right. PLUGG ... Well, gotta do it!
Ochochochochoch H, my lovely H! You know what she did? I fredags såg hon Foo Fighters, and you know what? She phoned me during the gig! Fy bubblan vad glaaaaaad jag blev! Alltså seriöst, så JÄVLA snällt! Älskar Foo Fighters, och att få höra dem LIVE ... Oh man, that was awesome! Bästa H, åh, så glad jag blev!! Önskar att jag var där med henne, men att hon ringde och lät mig få ta del av den fantastiska musiken, guld värt! Finis!

På tal om spelningar ...  Alltså, dude, jag vill se Stone Temple Pilots. SO bad. Är inne i en väldig STP-period just nu, it feels great btw (oh my, det här inlägget är verkligen skrivet på svengelska, haha, sorry). Musiken är så SJUKT bra! Min lastfm-lista är helt insnöad på STP just nu, haha. Äkta nörd. Men det är verkligen sjukt... Att sitta och glo på liveframträdanden på Youtube gör inte direkt saken bättre, haha. Tanken på att se dem live ger mig gåshud, fy fan vad härligt det hade varit! Scott är verkligen en performer och har 'mazing röst. Hela bandet är grymma, de verkar vara ett riktigt bra liveband! Ååååå, ge mig!

Tänk att det redan är mars ... Wow! Om tre månader drar jag iväg på semester med familjen och min kära mormor. Athen och övärlden runtomrking. Det kommer bli riktigt underbart! Längtar.

För övrigt är det bara skola som gäller just nu. Vikarierar lite då och då i Malmö, men just nu är skolan prio nummer ett. Visst, det är den alltid, men man brukar hinna få in lite jobb i det hela (vilket är jävligt nice, älskar att vikariera!). Den här grammatikkursen är verkligen intensiv med föreläsningar 3-4 gånger i veckan, läxor och självklart PLUGG every day. Så, no time for work. Nästa delkurs kommer erbjuda på mer tid för jobb, åtminstone enligt schemat, hehe.

Gaaah, långt inlägg, haha. Behövde allt skriva av mig lite!
Så, för att summera; this is what I feel and think right now:

- I'm proud of myself, oh yes I am!
- Stone Temple Pilots är magiska och jag vill mer än gärna ha dem på en scen framför mig!
- H är bästbästbäst!!!!!!
- Jag behöver en rejäl utgång. Vet att jag inte har tagit upp det i inlägget, haha, kom på det nu. Har inte varit ute på 5525256242 månader, I need a drink!

Jao, that's the läget. Haha. Ursäkta språkkvalitén på det här inlägget. Som jag (tror jag) skrivit innan; någonstans och någongång måste man få kunna "skrivbajsa" av sig! Inte behöva tänka på satsbyggnad vilka frastyper de olika satsdelarna är ... Och sånt shit. Hehe. Näää, inte snacka skit om min delkurs som jag, trots MYCKET råplugg, gillar!

Nu ska jag fortsätta STP-nörda på Spotify och Youtube (Ååå, nörd, haha. But I love it!), men först; cigg!
Hoppas allt är bra med er. Take care. Pusspusspuss.




Kommentarer
Postat av: "H"

Tehe, fniss. Jag åker ner till Skåne och stannar lite längre i maj. Får ta en fikis på Ariman, mmkay?

2011-03-21 @ 20:16:46
Postat av: L

Så finis av dig, tack igen:):)

Jaaaaaa, lätt! :D Arre it is, like the good ol' times! :)

2011-03-29 @ 00:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0