Me, I'm not

Åh, nu är det bara elva dagar kvar till Grekland! Jag vet, det är det enda jag tjötar om nuförtiden, men vad fan! Den grekiska övärlden, sol, bad, ruiner (så fel ordval, haha, men you get what i mean) - SEMESTER! Åhhhh, fan vad vi behöver det här, allesammans. Framförallt mami, så värd det! Hon är värd den här resan och tusen gånger mer! The strongest woman I know. Så bäst. Har säkert sagt/skrivit det tidigare, men om jag hade varit miljonär hade jag gett henne allt. She's the best! Ska bli såååå skönt!

Imorgon ska jag träffa en vän från lärarutbildningen, kul! Okej, det där lät sjukt sarkastiskt, vilket det INTE var! Ska bli skittrevligt, länge sedan vi sågs nu. Nu när man läser sidoämnen (och har 89265240372 gånger mer att göra jämfört med på högskolan) hinner man inte ses lika mycket. Lite bull! Men imorgon ska vi som sagt ses, nice!
På tisdag blir det lek med A och S (A-S, haha, låg humor ... ). Sedan vettefan. Storstädning i huset, har redan börjat idag. Ibland får jag sådana "städ-ryck", kan hålla på i flera timmar. Idag dammsugade, dammtorkade, sorterade, röjde jag i säkert över tre timmar samtidigt som Nine Inch Nails dånade ur högtalarna. Nörd ... men det är avslappnande på något sätt. 

På tal om Nine Inch Nails lyssnar jag på NIN live ... Aaaah, Spotify, I love you. Finns you youtube, men fan, NÅGOT bättre ljud på Spotify! Nörden gör sig hörd ännu en gång ... Haha. Men fyfan vad bra musik, alltså. Som om jag aldrig hade hört dem tidigare, haha. Så är verkligen inte fallet, dock har jag inte lyssnat på dem allt för länge. Två år skulle jag tippa på. Så går det när man lyssnar på samma band i sex-sju år (The Ark ...)! Inte för att jag tycker att de åren var a waste - tvärtom. Även om jag idag inte tycker att Ark kan mäta sig med band such as Pearl Jam, Soundgarden, NIN, Depeche Mode etc, hade jag ändå jävligt roligt de åren de var min absoluta hjältar. Fyfan vad roligt jag/vi hade! Det är så fint, när man verkligen, verkligen, verkligen älskar ett band, ett par låtar. Musik som gör en stark, något som verkligen behövs när man är 11-12; liten och svag mot de stora känslomässiga krigen som möter en under tonåren. Jag är glad att jag hade Ark.
Å andra sidan är det ändå lite ... synd att jag inte hade någon annan musik. Visst, Depeche Mode fanns alltid med, men det beror på att den musiken (tacksamt) alltid har funnits med mig iom min morbror. Men jag hade önskat att jag hade varit lite mer öppen för annan musik. Den fanns ju så nära, runtomkring mig. Allt jag såg, hörde var The Ark. Det var inte förren jag var 16-17 annan musik började göra sig påmind, framförallt Soundgarden. Jag sveptes in i 90-talet fantastiska musikaliska dimma. Fantastiskt!
Det öppnade SÅ många dörrar. Soundgarden blev till CC (kanske inte så oväntat) som blev till en obeskrivbar kärlek till Pearl Jam (som fortfarande finns, herregud vad jag älskar dem) som blev till en mängd andra musiker/band.
Och jag återupptog kärleken till Depeche Mode, som nog alla i min närhet har märkt, haha. DM öppnade dörren Nine Inch Nails sommaren 2009 då jag peppade inför Arvikafestivalen (där båda banden spelade). Och NIN ... alltså herregud! Hur fan kan jag ha missat dem? Jo, The Ark och hela fadderallan ... men ... FAAAN! Damn good music! Musiken är ... felfri. Det är i princip det enda sättet jag kan beskriva NIN på. Gah! Underbart!
Favoriterna är helt klart låten jag lade upp i föregående inlägg och "Me, I'm not". Sistnämnda är ... mäktig, sexig, härligt, gåshudsvarning ... perfekt. Aaah, blir helt galen bara jag tänker på den, hahah.
Så, NIN, mycket fint band. MYCKET. Trent Reznor, what a genious.
Så, som jag skrev i början av detta enorma stycke: Det är som att höra musiken för första gången fast man inte gör det. Så känner jag även med andra band, vilka kanske inte är svåra att lista ut om ni känner mig ... DM, PJ, Soundgarden och säkert någon mer.

Långt inlägg, sorry om det var boring! Vi hörs, take care! Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0