Are you alright?

Yes, sir, I'm just fine!
Heh, skämt åsido är rubriken hämtad från säsongsstarten av världens bästa serie, "Breaking Bad". En rubrik/mening/replik som beskriver säsongens första avsnitt PRETTY good!
Är så sjukt glad över att favoritserien har börjat igen, det är över ett år sedan förra säsongen slutade. Som man har väntat och längtat!
Jag vet inte riktigt vad det är med serien som gör den så bra, det är nog kombinationen av superba skådespelare, fantastiskt manus och hela ... stämningen, som gör den så makalöst bra. Den är rätt hemsk, rå men även en, vad jag kan tänka mig, någorlunda verklig skildring av hur vardagen ser ut för en del människor runt om i världen. Förstår att Bryan Cranston fått tre Emmy's för rollen som Walter, han är verkligen äckligt bra!
Så, ja, jag är riktigt lycklig över säsongsstarten! Man kan jämföra det med hur alla små Potter-galningar har sett fram emot filmerna genom åren. Maybe you get it then. Bästbästbäst.
"True Blood" började ju även för ett par veckor sedan. Ser ut att bli en bra säsong, trots att det HELA tiden kommer in nya "vidunder". Väntar bara på att trollkarlar eller hobbitar ska ploppa upp ... Haha. Men det är en bra serie, Skarsgård är riktig grym.
MEN det klår självklart inte "Breaking Bad" som ni säkert förstår utav majoriteten av det här inlägget, haha. Jag älskar verkligen serien, den är så ... Perfekt. Ett tydligt bevis på att man inte behöver en massa specialeffekter och påhittade utomjordiska varelser för att locka publik.

Inte så mycket mer att tillägga, kände bara att jag behövde uttrycka min lycka över säsongsstarten, haha. Underbart! Och på tal om säsongsstarter så börjar den nya säsongen av "Project Runway" nästa torsdag, det ni!
Ha det fint! Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0