Indian Summer

NU ska jag blogga lite. Sorry för uppehållet, inte riktigt orkat.
Jaha, what's happening? Jag har fyllt 23 = jag är numera gammal. Fick underbara krämer från Body Shop, halsband gjort av skalet från ett strutsägg (låter stört men det är riktigt vackert!), ett spel (nörd), cash och lite annat smått och gott. Och mamma gjorde den godaste tårtan. Ever.
Mysig födelsedag. Känns lite skumt att vara 23, det är en viss skillnad från att vara året yngre. Men det är skönt att bli äldre, som jag alltid säger. Hade aldrig velat vara tonåring igen. Usch nej!

Jaha, och så är Malmöfestivalen igång igen då. Har inte varit inne någon gång än. Det är verkligen bara en massa crap i år! Förutom på torsdag och fredag; bob hund och The Ark. Ja, The Ark ska jag fanemig se, med A och H, the good old 'Ark-gang', haha. Ingen av oss lyssnar på dem längre, men det är liksom mer en principsak: när Ark kommer till Malmö eller Lund ska vi se dem! Fast okej, vi såg dem inte i höstas eller när det nu var, när de spelade på KB ... men anyway! De kommer ju till Mejeriet också den 8/9, finns biljetter kvar vid lönedagen ska vi se dem där med! Mejeriet är magiskt, en fantastisk lokal och alla de miljarder gånger jag sett Ark där har varit de bästa spelningarna med dem, enligt mig. Och jag har ändå sett dem på hur många platser som helst så, ja, det säger något antar jag, hehe ... Mejeriet är bäst.

Annars då? Om en vecka börjar plugget. Känns skönt, få tillbaka rutinerna och bara sätta igång och plugga röven av mig. Jag gillar verkligen att plugga i Lund, Malmö är bara en liten skit om man jämför det med 'min' stad ...

Vet inte om jag skrivit det tidigare men vi (familjen) börjar redan planera nästa sommars resa. Haha, kanske lite sick, men vi är ute i god tid! Det var vi även inför Greklandresan, om jag inte minns fel köpte mamma flygbiljetterna redan i oktober/november. Mucho billigare, you see!
Vi ska nämligen åka till Frankrike nästa år. Härligt! Aldrig varit där, tror inte att mamma eller mormor heller har varit det så det blir en första gång för alla! Planen är att först flyga till Paris, vara där några dagar, och sedan ta oss vidare till andra städer. Vi har inte bestämt exakt vilka än, men det lutar mot typ Nice och Marseille.
Så underbart! När vi började snacka om Paris kom vi såklart in på vilka sevärdheter det finns och så, och när vi snubblade in på Pere Lachaise slog det mig - Jim. Om ni läste min förra blogg är ni väl medvetna om min kärlek till The Doors och hur insatt jag var i dem för fem, sex år sedan. Det enda jag lyssnade på under stora delen av gymnasiet var The Doors. Så fantastisk musik, så ... jag vet inte, utomjordlig (är det ens ett ord?) musik. Magi, helt enkelt. Texterna, Jim's poesi ... Åh. Underbart.
Iallafall, då, för fem, sex år sedan, var min största dröm att åka till Paris och besöka Jim's grav. Jag ville verkligen det, det var min enda önskan. Och nu, efter alla dessa år, ska vi åka dit. Det känns väldigt läskigt på ett sätt. Visst, det är nästan ett år tills vi åker, men ja ... Ni vet den där klumpen i magen man kan få när man inser att något ska ske, något man längtat efter? Lite av en svindlande känsla, är det. Så känner jag när jag tänker på Paris och Pere Lachaise och Jim. Det kommer kännas speciellt att besöka hans grav. Väldigt speciellt.
The Doors har varit i min familj redan innan jag föddes, när mamma var tonåring på det glada 70-talet var The Doors, Queen och Bee Gees det enda hon lyssnade på, och hon lyssnade på dem MYCKET. Så, ja, det har väl gått i arv eller något, haha. Dock inte Bee Gees, fruktansvärd musik if you ask me ... hahha.
Men ja, vad kan man säga om Paris? Jo, jag längtar. :)

Hoppas allt är fint med er. Take care.
/L.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0