Hi

Nu var det faktiskt länge sedan, skärpning!
Läget?
Här är allt bra, men trött ... Nu har skolan börjat och allt vad det innebär. Allt jag kan säga om fortsättningskursen är att det kommer att bli MYCKET plugg! Här suttit nu hela förmiddagen och skrivit på en analys ... Mycket jobb och väldigt mycket prestationsångest-varning på det hela. Men det ska nog gå bra!
Jahaja ... Annars då?  Var inne i Malmö i fredags och såg The Ark. Haha, fyfan ... deras nya låtar är verkligen inte bra. Ska ändå se dom nu nästa vecka i Lund. Fan, Mejeriet-spelningarna är alltid bra! Eller så tyckte man bara det när man var yngre ... Hm ... blir roligt vilket fall som helst, sista gången man får se dem, nostalgiskt!

Annars har det faktiskt inte hänt mycket. Förberett mig mentalt inför kursstart typ, haha. Jag är iallafall glad över att jag valde att läsa fortsättningskursen. Visst, jäkla mycket plugg, men att hoppa på något annat skit är så otroligt korkat då det redan är "kristider" för oss som läser KME. Man måste verkligen lägga i princip alla sina sidoämnespoäng på ETT ämne (iallafall om man ska bli högstadielärare), annars är det kört på jobb-fronten. Självklart förståeligt, vem fan vill anställa någon som inte har en riktig ämnesutbildning och sedan har läst 90 poäng strökurser? Njae ... Bättre att hålla sig till ett ämne hela tiden. Inte för att jag hade någon tanke på att läsa olika kurser, förstod direkt att det var bäst att fokusera på ett och blir grym på det, hehe.
Nog nörd-snack, hahah.

Är ledig idag, men ja, "ledig" får man väl säga, en miljard saker att läsa och skriva ... men det är faktiskt roligt! Idag fyller f.ö lilla A 23. Fan vad gamla vi börjar bli! På söndag är det födelsedagskalas för hennes son som fyllde ett för en vecka sedan. Tänk, P är ett år! Galet, galet ... ! Så jag ska upp till Halmstad med H och hennes man och fira P och A, blir mysigt!

Tänk att höstterminen redan har börjat, sommaren gick fort! Tiden flög verkligen iväg efter att vi kom hem från Grekland ... Vad fna har man gjort på de två månaderna liksom, haha ... Nästa år blir det Frankrike! Som jag längtar! Paris ska bli underbart, känner på mig att jag kommer älska den staden!

Nu ska jag fortsätta pluggandet ... Hoppas allt är fint med er!
Take care. Pusspusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0