Bäst just nu

MUSIK
Just nu är det helt klart Jamiroquai och spelas mest. Den nya skivan "Rock Dust Light Star" är fantastisk! Har inte riktigt lyssnat igenom den ordentligt sedan den släpptes, när jag lyssnar på bandet blir det oftast debutskivan "Emergency on Planet Earth" (helt klart deras bästa skiva) och "A Funk Odyssey" (2001) som sätts igång. Men, som sagt, den nya skivan är väldigt bra! Väldigt ... "groovy" med brist på annan beskrivning. Jay Kay's röst är fortfarande lika magisk som den var för 18 år sedan.

FILM
Hm ... Jag måste nog säga "Love Actually". Typiskt "feel good"-film. Måste ändå säga att den är grym, och det är en imponerande skara skådespelare med! Liam Neeson, Colin Firth, Emma Thompson, Alan Rickman, Martin Freeman, Hugh Grant, Keira Knightley mfl. Den är bara väldigt ... fin. Man blir glad av den! Rekommenderas om ni haft en förjävlig dag eller mår allmänt skit. Trust me, det funkar att ta en titt på den!

SERIE
Just nu är jag väldigt lycklig över att "Project Runway" har börjat igen, nionde säsongen! Love it! Annars är bästa serierna just nu "Breaking Bad" och "In Treatment". Min storebror har försökt få mig att börja kolla på "Game of Thrones", men jag vet inte ... Har lyckats ta mig igenom tre avsnitt, men det känns väldigt ... stulet. Sno karaktärerna/världen från "Sagan om ringen", ändra namn/utseende/lite av historien på skiten och man har tydligen en helt "ny" serie. Näe, jag tycker inte det är så imponerade. Synd, hade velat gilla den då Sean Bean huvudrollen, men det hjälper inte i det här fallet. Klarar inte av att se mer avsnitt, sorry.

-

Nu ska jag åka in till stan och glo runt lite. Oh, and did you know, om elva dagar blir jag 23! Woaaah ... Gammal kärring, check. Haha. Take care. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0