10 months

Nej, men hej! Eh...
Tänkte uppdatera lite, är väl på tiden I guess...
Här rullar allt på i sin jobbiga ordning. Mindre än två månader till Grekland nu iallafall! Semester, I love you.

Har inte hänt så mycket sedan sist. Skola, skola, skola, lite Lost på det, friends, party, jobb, skola, skola, skola... Så ser det ut och så kommer det antagligen att se ut ända tills slutet av maj när kursen är klar.
Ja just ja, på tal om kurser and shit, nu har man ju sökt till höstterminen!
Egentligen hade jag bara velat ta en termin ledigt och jobbat/chillat, men well... jag läser ju inom en utbildning, så jag måste få ihop de där 90 poängen för att fortsätta till avancerad nivå. Eller vänta, jag tror bara jag behöver 30 p godkänt, men för att kunna jobba som svensklärare måste jag ha 90 poäng svenska, och jag har INTE lust att plugga direkt efter examen! No sir!
Så jag har sökt, såklart. Först fortsättningskursen, sedan en 60 p svenska + litteratur, någon litteraturkurs och sedan lingvistik. Blir antagligen fortsättningskursen, men jag hade inte heller bangat mitt andra val! Verkar intressant. Fast fortsättningskursen är nog bäst att gå, så man får något ut av det... Heh. Aja! Nog tjatat om saker ni finner totalt ointressanta. Haha.

Men shit, det har verkligen inte hänt något fett sedan sist! Jag lever i en så oglamorös vardag det bara går. Men det är okej, jag är inte så glamorös av mig och jag kräver inte heller att allt ska vara det runtomkring mig. Så länge jag mår bra är jag nöjd.

Jaha... what else? Snart är det 10 månader sedan Pearl Jam. Mhm, mhm! Tiden går fort!
Blev lite irriterad när Soundgarden skrev på sin twitter "WE'RE GOING ON TOUR THIS SUMMER! CHECK OUT THE DATES" och så var det 3-4 spelningar i USA... Kul! Vill ju se dem... so bad. Och STP. Weiland (sångaren) släpper snart sin självbiografi, den måste man införskaffa, lär vara riktigt intressant... Fin man det där. Troubled, men fin.

På torsdag ska A och jag på stand-up. Hehe. Länge sedan sist, men senast vi var på ett gig var det riktigt kul! Det är på Mejeriet här i Lund, Betnér är "huvudakten". Egentligen hatar jag honom, tycker att han är djävulskt tråkig, men A gillar honom och jag antar att jag får ge honom en till chans... Sedan är det en del andra som också ska giga, så om han nu skulle suga finns det andra att se! :) Så det ska bli roligt!

Hm, jaha... Vad ska jag skriva nu då? Haha, jag är så sämst på att blogga. Har nog aldrig varit direkt "bra" på det. Kan man ens vara bra på att blogga? Som om det vore någon sport... Haha. I'm the redheaded Kissie. FYFAN. Nej, tack. Jag är hellre anonymare än anonymast än som Kissie. Okej, diss, men you get what I mean.
Innan skrev jag flera inlägg om dagen, meningslösa må de ha varit, men de var många! Nu skriver jag bara ett par i månaden... Jag tycker fortfarande det är roligt, eller ja, givande, det är skönt att bara få skriva av sig och babbla på lite grann. The lack of inlägg beror nog bara på att jag inte har haft tid till att skriva. Den här våren har varit mer intensiv än alla mina tre terminer på högskolan tillsammans! That's actually true. Det är verkligen en stor skillnad mellan högskola och universitet... Mhm.

Oh man, snacka om konstigt inlägg, har tagit upp 4520765723628 saker... Haha. Men nu har jag uppdaterat iallafall!:) Och I promise att jag ska uppdatera oftare nu.
Hoppas allt är bra med er och så. Take care! Puss.


Saknar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0