17

Natten till den 31:a oktober 1993 gick River Phoenix bort.
I år är det 17 år sedan. Han blev ett år äldre än vad jag är nu, so young, so young...
Som alla som känner mig vet är jag ett fan av vad den mannen skapade. On screen and outside. Musiken, musiken, musiken. Helande toner som lyft upp en från en massa skit.
Phoenix livshistoria är spännande och intressant samtidigt som den är tragisk. Barnskådespelaren som kunde bli hur stor som helst enligt experterna. Hollywoods baksida med droger, alkohol och depressioner.
Att någon så unik föll ned i den onda gropen för att aldrig kunna ta sig ur den. It's sad.
Mina tankar går idag till Rivers familj och vänner, alla som någon gång träffade denna man, delade minnen och upplevelser med honom. Det måste vara oerhört tungt varje 30-31/10. Minnena av hur något så bra kunde sluta så olyckligt. Räddningen ur sorgen är/var nog varandra. Finna styrkan tillsammans.
RIP, River.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0