Bapapadapa

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, jag är SÅ. JÄVLA. SLITEN.
Examinationen gick bra, var intressant att se de andras också, fastän jag höll på att svimma på den sista, så jäkla sliten och trött.
Behöver verkligen semester nu, känner jag. Jag har föreläsning på måndag, möte med min mentor på tisdag, samt en textanalys på onsdag. Sedan är det utvärdering på fredagen och sedan LOOOOOOOOOOOOOOOV!!!!
Så fullkomligt underbart.
På onsdag skall vi, om vädret tillåter, ta en sväng till Systemet och sedan sätta oss i någon random park och dricka öl och fira att vi klarat ett år på lärarutbildningen!

Det har varit ett väldigt intensivt år. Vet inte om det riktigt har framkommit på bloggen, har det säkert med tanke på hur mycket jag tjatar om allt... Haha.
Sammanlagt har jag haft VFT, verksamhetsförlagd tid, i sex veckor, haft fyra uppsatser, en gemensam uppsats, HUR många redovisningar som helst... Och läst 64928765296426928 böcker.
Men det som är så sjukt, för att vara jag som aldrig riktigt gillat skolan, är att jag verkligen har gillat det.
Visst, man har from time to time känt "Fyfan vad detta är jobbigt, är det verkligen värt det?" och bara känt att det har varit för mycket, men överlag så har jag hela tiden känt ett väldigt driv och entusiasm.
Detta är något jag vill, jag vill lära mig alla teorier, jag vill ta del av alla invecklade och djupa diskussioner vi haft. Jag vill allt det där, även om det ibland har varit väldigt, väldigt jobbigt.

För, det är när man sitter här med facit i hand som man verkligen ser att det har varit värt det, att vad man gör har gett resultat.
Jag har inget att komplettera, ingenting. Jag har klarat alla kurser, alla moment, allting. Visst, jag har fått komplettera, men inte göra om någonting, jag har fixat allt!

Shit, detta blev ett jäkla skol-inlägg alltså, haha. Men shit, för att låta något egoistisk så måste jag ändå säga att jag är så jäkla stolt över mig själv. Att jag har fixat mitt första år på lärarutbildningen är sjukt stort för mig, skall ni veta. Jag har växt så otroligt mycket, och jag kan inte annat än att både tacka mina fantastiska (!!!!) lärare, handledare och mentor, samt mina älskade, underbara, duktiga och sjukt härliga klasskamrater! Jag har träffat så fantastiska människor att det finns inte.

Haha, vilket jävla tacktal.
Nu vet ni iallafall hur mycket jag älskar skolan, hahahahahah.

Till något annat:
Ikväll är det Eurovision! Yeay. Lilla Anna skall tävla för Sverige. Tror inte hon kommer gå vidare till final, hon är lite för lame och låten är lite för platt, om ni frågar mig.
Det är så kul att kolla på Eurovision, för vissa låtar är så jäääääääääääääävla dåliga! Hahah.
Min favorit hittils är Greklands låt. Ja, jag är seriös. Tycker den är så skön, dans på hög nivå! Hahah.

Nu skall jag sluta flummskriva.

Ha en finis kväll.
:*
/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0