Måndag

Mornin' folks.
Eller ja, jag har varit vaken i några timmar, ifall jag skulle jobba. Dagen blir jobbfri (vilket ni nog förstår i och med att jag sitter vid datorn såhär pass sent på förmiddagen...), vilket känns jäkligt skönt actually.

Vid tolv skall jag möta upp A inne i stan, vi skall ner till "vår" gamla lägenhet vid esplanaden och jag skall hjälpa henne röja undan där. Hon har precis flyttat till Halmstad, så är bara nere och röjer undan och hämtar saker osv. I'm gonna miss her! Men skall upp till H-stad och hälsa på innan mitt plugg börjar. Har inte varit i H-stad sedan jag var en liten minikicka och min pappa bodde i Varberg. Vi brukade alltid åka på utflykter till närliggande städer, då bland annat Halmstad...

Awell. Skall iallafall bli trevlans att träffa lilla A idag, länge sedan jag träffade min kvinna.
Innan jag träffar henne tänkte jag slinka in på HM och handla lite nödvändigheter.
Med nödvändigheter syftar jag på strumpbyxor (vilken färg/material? funderar på mörkgråa, om det finns...), vanliga svarta leggings, en skitbillig kofta jag såg när jag var där senast och ett nytt läppglans.
Fyfan vad jag shoppar nu när jag fick tillbaka cash från skatten, haha... But det jag handlat har enbart varit nödvändigheter, har verkligen nada kläder, och allt har handlats på HM så ja, not much money spent...

Sitter och lyssnar på Bruce Springsteen. Ja, Bruce Springsteen. Har alltid, alltid avskytt honom. Fast ja, senast jag lyssnat på honom innan igårkväll var för kanske tio år sedan, haha. Har alltid haft en slags "regel" att aldrig lyssna på honom, han har alltid känts lite för "gubbig" för mig. Men igår tänkte jag "vafan, let's give the man a try" och knappade in hans namn på Spotify och, okej, han är faktiskt okej. Inte världens bästa, men ändå skön musik, avslappnande. Fortfarande lite för... aah, jag vet inte vad jag skall säga/skriva, men det är något med musiken som inte riktigt funkar för mig, men annars är det faktiskt bra.
Förlåt 12-åriga Liv, men Brucan är faktiskt bra. Ibland får man bryta lite gamla mönster.

Förutom Bruce tillägnades gårkvällen U2. Herregud vilket band, vilken musik! Är i princip uppvuxen med U2, åtminstone de gånger jag besökte Norrland under min uppväxt, dvs flera gånger varje år. U2 är min farbrors absoluta favoritband. U2, Simply Red och Depeche Mode, men framförallt förstnämnda band.
Riktigt mäktig musik, man glömmer bort hur fantastiska de är.

Nej, nu skall jag sluta skriva för detta blev ett äckligt långt inlägg, och istället sminka och klä på mig.

Ha en skön måndag!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0