Sliten, och varning för personligt

Gah, 50 sidor kvar av boken! Har suttit sedan tolv-halv ett och läst, så en liten paus till ikväll tycker jag sitter fint.
Risotto på G... snart... När jag orkar. Haha.

Ted Gärdestads fantastiska musik ljuder ur högtalarna. Just nu "Franska kort", åh, älskar verkligen kören i sången. Väldigt änglalikt.
Saknar Ted.

En grej som är rätt skum är att jag aldrig såg Ted, live. Visst, jag var bara 9 när han gick bort, men med tanke på hur mycket min far älskade Ted borde jag egentligen ha sett honom. Fast okej, där kring -94, -97 var min far mer upptagen med sitt älskade supande...
I vilket fall som helst, jag saknar Ted. Så mycket minnen, både mindre trevliga, men även många lyckliga minnen. Farsan satt väldigt mycket vid pianot (innan han sålde det...) och framförallt spela två låtar; en Clapton-låt vars namn jag just nu inte minns, och "För kärlekens skull". Så brukade jag sitta till höger och plinka på de ljusa tangenterna och sjunga tillsammans med honom.
Okej, nu blev det väldigt privat och ointressant för er som läser, men minnen...

Alltså. Det finns så mycket fina minnen jag skulle vilja dela med mig utav till er, minnen som säkert skulle vara jätteroliga för er att läsa. Minnen från somrarna i Varberg 96-98 när man lekte i hamnen och åt mjukglass... Med mycket mera... Men det tar emot som ni säkert förstår, då det bland dessa lyckliga minnen ihopflätat även är en massa jobbiga, tragiska, hemska minnen...

Jobbigt läge, och nu verkar jag nog ännu mer störd än vad jag antagligen redan anses vara, men ja... Ni får förstå mig. Någonstans måste jag ju få skriva av mig.

Men som tidigare skrivet, jag saknar Ted. Han påminde om min far så mycket. Inte bara utseendemässigt, utan även till personligheten... Lite läskigt när man tänker på det...

Nu skall jag sluta ordbajsa, då jag antar att detta var 0,0% intressant för er... Sorry.

Hörs senare.
<3
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0