We're funny people

Söndag.
Uh, ångestdag.
Imorgon är det skola igen och fy helvete vad mycket vi kommer att ha och göra nu...
Vill bara få pengar nu så jag kan beställa alla jävla böcker, har verkligen inte råd nu...

Precis varit ute med hunden, min buss hemåt går om ungefär en timme. Skall bli rätt skönt att komma hem, på ett sätt. Sure, den här helgen var verkligen perfekt då jag really needed some power-tid, eller vad man skall kalla det för, samla lite krafter-tid, men jag är så sämst på att vara ensam, måste hela tiden ha en massa människor omkring mig... Gah. Men snart drar jag hem som sagt, Anna kommer sen senare så hunden behöver inte vara ensam så länge...

Intressant för er att veta, va?! Haha... Oh good Lord, vad jag är kass på att blogga, haha...
Jag har inget spännande att berätta för tillfället, mitt liv är rätt så "everyday is exactly the same" (liten NIN-text där, ja! haha) för tillfället, vilket är rätt bull, men jag har varken tid eller ork att göra något åt det...
Dock måste jag nog det. Jag vill inte leva ett beige't liv, verkligen inte.
"Men varför skall du bli lärare då?"
Okej, vem fan har sagt att det är ett trist yrke? Jag får hela tiden höra det, "Åh, hur kan du vilja bli lärare? Såååå tråkigt!", "Du kommer vara fast som i ett fängelse utan att kunna göra något".
Jag orkar inte ens svara på alla jävla dryga kommentarer man får lite då och då, I mean, enda anledningen till att folk tycker att läraryrket verkar vara så boring och drygt är för att vi alla har haft den där fittläraren som alla hatade...

Okej, nu skall jag sluta. Kolla på lite MP tror jag bestämt, innan jag drar hemåt.

Ha en skön söndagseft.m./kväll!
Puss.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0