Enjoy the silence

Egentligen är jag inte ett direkt stort fan utav "Enjoy the silence". Sure, den är underbar, dock har Depeche (läs Martin) gjort verk som är tusen och åter tusen gånger bättre (läs "Dressed in Black", "Love, In Itself", "Blue Dress", "World in my eyes", "Insight", "Halo" mfl, mfl.).
Men fan. Live är låten något HELT annat.
Minns inte så mycket av den från Arvika, var väl för mörbultad och överrumplad med tusen och åter tusen känslor just då, så jag tänkte inte så mycket på den... Konstigt nog.

Och så finns det inget som slår videon. Början. Början på låten (originala studioversionen) är fantastisk, syntslingan i slutet...

Okej den är jävligt bra.
Jag antar att det handlar om att man har så många minnen av låten, bra och dåliga. Mest dåliga för min del, tyvärr. Man vill ju inte ha några dåliga minnen till DM, eller hur? But well, what to do?

Here you have it, cuties.

THE EXCITER TOUR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0