Tattoo

Okej, jag vet att ni som läser det här kommer tycka att jag är sjuk i huvudet och så vidare, men whatever.
Här är följer någar tatueringar som jag är riktigt, riktigt sugen på att göra.

(Copyright och sånt på alla bilder)


Ed's handstil, titeln på en låt från "Yield", låten "Given to Fly". En låt som har betytt Otroligt mycket för mig och hela min utveckling, min ork.

He floated back down cause he wanted to share
His key to the locks on the chains he saw everywhere
But first he was stripped and then he was stabbed
By faceless men,
well, fuckers
He still stands

And he still gives his love, he just gives it away
The love he receives is the love that is saved
And sometimes is seen a strange spot in the sky
A human being that was given to fly

Vacker text, en utav de bästa. Dock vill jag bara ha tatueringen som på bilden ovan, kort, inte hela faderullan här ovanför, fast även det är otroligt vackert. Kort, men ändå så otroligt beskrivande, perfekt.


Pearl Jam är kända för sina otroligt snygga posters inför varje turné. Den här ovan, en vacker fjäril i blått, grönt och rött är helt fantastisk. Jag vet inte riktigt om just de här är från någon turné, men jag älskar verkligen den. Gillar att bandnamnet liksom är "inflätat i den". Men jag vet inte riktigt, är samtidigt lite skeptisk mot att ha just "Pearl Jam" bokstavligen intatuerat på min kropp, vill hellre att tatueringen ska vara lite "hemlig", eller snarare lite klurig, så folk får fundera lite innan dom förstår vad tatueringen betyder. :)


Det här är en design av Ames Bros., från turneringen kring Santa Barbara 2006. Den där svarta noshörningsgrejen skulle jag nog hoppa, tycker inte den är Så snygg. Dock älskar jag de röda fåglarna! Otroligt vackra. Detta är en typisk symboltattoo som folk skulle behöva fråga efter vad den betyder innan dom skulle förstå! Me like. :)


Dessa tre tatueringar är bara några jag skulle kunna göra... Jag känner att ifall och när jag gör någon av dessa tatueringarna (eller någon annan, who knows...) som är relaterade till Pearl Jam, känner jag inte att "Åh, jag kommer bara tycka att det är ball i några år, och sedan kommer jag att ångra mig som fan.", för min relation till Pearl Jam är så stark och så djup att det inte känns fel för fem öre, det skulle det aldrig kunna göra.
Ni, som läser bloggen, om några borde förstå vad jag menar... Allt jävla tjat om  Eddie och co som jag skrivit ner här... :P Nej, men ärligt talat så skulle jag aldrig tveka ett dugg, och jag vet att nästa gång ekonomin ler ett vitt Stomatolleende kommer jag slå till, ingen tvekan om saken.

Peace, love and Pearl Jam.

Puss.
/Liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0