MÄNNISKOR SOM FÅR MIG ATT FORTSÄTTA - DEL 1 - PER MORBERG

Per Morberg var en man alla vi 80-talister var livrädda för under vår uppväxt, med roller i bland annat "Rederiet", "Zingo" och "Så som i himmelen".
Ett tag kunde jag knappt tänka på honom utan att kalla kårar kröp längs min vägg... Sjukt, jag vet, but it's true!

Men så blir man lite äldre, man kommer över 17 års-sträcket, Per Morberg är Conny i "Så som i himmelen", läskig som fan, men han gör ett fantastiskt arbete. Han är beviset för att det krävs inte många ord för att ändå frambringa rätt känsla i en roll. 'Mazing!

OCH så börjar han laga mat. I TV. I sitt fina kök. God mat. Perfekt. Klockrent.
För att summera it all i en enda mening: Per Morberg är så jävla cool.

Något jag inte visst om mannen: Är att han utbildade sig på scenskolan i Götet! Which is the scenskola som jag har sökt till en gång, och är, om jag fick välja, den scenskola jag helst skulle vilja utbilda mig på.
Så, Per Morberg + Anders Ekborg + Göteborgs scenskola = Sant. Nice.

Såg ni "Grillat" (eller "Grillad", vad heter det?) med snyggningen Thomas Järvheden i fredags? Morberg var ju med där i fredags, helt hysteriskt!

Men det är inte enbart för hans "coolhet" som jag ser upp till Morberg och har honom som en mina absoluta förebilder, det är något annat. Hans sätt att agera har alltid fashinerat mig, det är något eget med det, väldigt inspirerande.
Därför har han en klar pallplats på min "Människor som får mig att fortsätta"-prisutdelning!

Nedan ser ni ett klipp från hans matlagningsprogram "Vad blir det för mat?", väldigt... speciellt. Haha. Men det är det jag gillar med Per, han är naturlig, ingen jävla Laila (Leila?)-fejkperfection.

Puss.
/Liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0