O

"Burn after reading" är nog en utav Coen's sämsta filmer, ingen handling whatsoever, bara ett gäng snygga människor som springer runt och är nojiga.
"Stranger than fiction" är en riktigt, riktigt bra film. Ferrell är bäst som vanligt, och i denna film behöver han inte vara hysteriskt galen hela tiden, utan det räcker långt och väl med att han är lite halvskum. Haha. Emma Thompson bevisar att hon är den bästa kvinnliga aktrisen där ute, love her.
"Sin City" (Ja - jag är sen och har inte sett den förens igårkväll) var otroligt bra filmad, fotot var/är obeskrivligt snyggt. En film där jag klarar av Bruce Willis, vilket är en film av få som jag faktiskt klarar av honom. Alba var överskattad, vilket jag hade mina aningar om i förväg - hon har typ fem repliker och blir hyllad?
"The Air I Breathe" var riktigt sorgligt dålig. Något som är väldigt synd, då jag hade höga förhoppningar om, då både älskade Emile Hirsch och underbara Brendan Fraser var/är med i den. Dock är Hirsch's roll riktigt liten, bara med i några scener, Fraser gör en bra insats, dock är Sarah Michelle Gellar med och det får mig att småspy en aning. Sämst, sämst, sämst... Andy Garcia är helt okej, dock inte så jättesvår roll att axla... gangsterledare... hm, tuff one! Hah... Kevin Bacon finns det inte så mycket att skriva om - han är alltid bäst... Skådespelarna var helt okej (förutom Michelle Gellar) men handlingen var så jävla lame att jag bara ville gråta och springa iväg, så sämst! Stackars skådespelare som var tvugna att göra något bra av ett skitmanus, stackare...

Det ovan är de senaste filmerna jag har sett inom loppet av, hm, två dagar ungefär. Bara fantastiska och värdelösa (dock var de flesta det andra alternativet). Vet inte riktigt om jag kommer att våga kolla på så många, antagligen-nominerade-filmer inför Oscarsgalan, jag är lite rädd. Känns inte så lovande, med tanke på hur "Burn after reading var". Det enda som var bra i den filmen var John Malkovich som alltid är helt fantastisk, varesig det är en kanonrulle och kalkonrulle han är med i...

Nedan kommer ett klipp som inte alls har med nämnda filmer att göra, utan bara en personlig favorit.
Först tänkte jag ta ett klipp ur "Pineapple Express", men sedan insåg jag att man måste se hela rakt igenom på en och samma gång för att verkligen förstå och njuta av filmen, just so you know...
Klippet blir en scen från "Jesus Christ Superstar", 1973's version, såklart, what else? Annas och Caiaphas diskuterar Jesus i låten "Then we are decided". Detta är helt klart musikalens bästa låt, som för övrigt var specialskriven för filmen och sedan inte användes i 2000-versionen, något som är jävligt dåligt... Men ja, här är låten!
Annas är helt klart bäst i hela uppsättningen av 1973-musikalen. Judas kommer på en nära 2:a plats, men Annas... alltså, den rösten... Ljus, vacker och powerful. Och så är låten, som sagt, helt otrolig...

Ha en skön onsdag, y'all!

Peace.
/Liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0