Screen Actors Guild Awards

Idag/natt är det dags för SAG Awards, klockan 02.00 närmare bestämt. Här är de nominerade och de jag hejar på, samt den/de jag tror kommer vinna:

Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture
"The Curious Case of Benjamin Button"
"Doubt"
"Frost/Nixon"
"Milk"
"Slumdog Millionare"

Jag hejar på: "Milk", för att det är en utav de bästa filmerna jag någonsin sett. <3
Jag tror att: det står mellan "Slumdog Millionare" och "The Curious Case of Benjamin Button", men tror att "Slumdog Millionare" tar hem priset.

Outstanding Performance by a Male Actor in a Leading Role
Richard Jenkins
, "The Visitor"
Frank Langella, "Frost/Nixon"
Sean Penn, "Milk"
Brad Pitt, "The Curious Case of Benjamin Button"
Mickey Rourke, "The Wrestler"

Jag hejar på: Sean Penn, för att han är min favorit, och han är fantastisk i "Milk", fantastisk.
Jag tror att: priset kommer att gå till Mickey Rourke, vilket han även är förtjänt av. Det blir en favorit i repris, som på Golden Globe Awards för några veckor sedan. Jag har inte sett filmen, men min storebror har, och han säger att både Rourke och filmen är fantastisk.

Outstanding Performance by a Female Actor in a Leading Role
Anne Hathaway
, "Rachel Getting Married"
Angelina Jolie, "Changeling"
Melissa Leo, "Frozen River"
Meryl Streep, "Doubt"
Kate Winslet, "Revolutionary Road"

Jag hejar på: älskade Kate Winslet. Blev tårögd och glad när hon vann två Golden Globe's för några veckor sedan, och hade gärna velat bli sådär tårögd och glad igen.
Jag tror att: det står mellan Winslet och Streep, men tror att vinsten går till Winslet.

Outstanding Performance by a Male Actor in a Supporting Role
Josh Brolin
, "Milk"
Robert Downey Jr., "Tropic Thunder"
Philip Seymour Hoffman, "Doubt"
Heath Ledger, "The Dark Knight"
Dev Patel, "Slumdog Millionare"

Jag hejar på: alla, höll jag nästan på att skriva. Men de fyra första i listan är fyra av mina absoluta favoritskådespelare (den femte kan jag tyvärr inte yttra mig om, då jag inte har sett "Slumdog Millionare" än). Om jag ska välja en, blir det nog Josh Brolin, för att han är en grym skådespelare, och sett ifrån vem av de fem som gjort bäst ifrån sig detta filmår, blir det Brolin, för han är verkligen magnifik i "Milk".
Jag tror att: vackra, fantastiska, underbara Heath Ledger vinner. Det förtjänar han. Inte bara för att, utan för att han tolkning av Jokern är outstanding, är fantastiskt. Waaaaay bättre än Nicholson's tolkning.

Outstanding Performance by a Female Actor in a Supporting Role

Amy Adams, "Doubt"
Penélope Cruz, "Vicky Christina Barcelona"
Viola Davis, "Doubt"
Taraji P. Henson, "The Curious Case of Benjamin Button"
Kate Winslet, "The Reader"

Jag hejar på: Kate Winslet. Läs hennes första nominering för att veta varför jag tycker så.
Jag tror att: hon även vinner priset, Winslet. Det är Winslet's år.

Outstanding Performance by an Ensemble in a Drama Series
"Desperate Housewives"
"Entourage"
"The Office"
"30 Rock"
"Weeds"


Jag hejar på: Självklart hejar jag på mina älskade män i "Entourage". De har vunnit tidigare, och de förtjänar att vinna ännu en gång!
Jag tror att: "30 Rock" vinner, med tanke på seriens succé.

Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series
Alec Baldwin, "30 Rock"
Steve Carell, "The Office"
David Duchovny, "Californication"
Jeremy Piven, "Entourage"
Tony Shalhoub, "Monk"

Jag hejar på: Världens bästa Jeremy Piven, för att han helt enkelt äger som Ari Gold i "Entourage".
Jag tror att: Baldwin vinner, återigen på grund utav "30 Rock"'s succé.

Outstanding Perfomance by a Female Actor in a Comedy Series
Christina Applegate, "Samantha Who?"
America Ferrera, "Ugly Betty"
Tina Fey, "30 Rock"
Mary-Louise Parker, "Weeds"
Tracey Ullman, "State of the Union"

Jag hejar på: Christina Applegate för att hon är så söt och serien är skitbra.
Jag tror att: Tina Fey vinner för seriens succé och för att hon är grym.

Outstanding Performance by a Male Actor in a Drama Series
Michael C. Hall, "Dexter"
Jon Hamm, "Mad Men"
Hugh Laurie, "House M.D."
William Shatner, "Boston Legal"
James Spader, "Boston Legal"

Jag hejar på: Hugh Laurie för att han är sjukt duktig.
Jag tror att: Jon Hamm vinner.

Outstanding Performance by a Female Actor in a Drama Series
Sally Field, "Brothers & Sisters"
Mariska Hargitay, "Law and Order: Special Victims Unit"
Holly Hunter, "Saving Grace"
Elisabeth Moss, "Mad Men"
Kyra Sedqwick, "The Closer"

Jag hejar på: Sally Field! Serien suger men hon är bra.
Jag tror jag: Holly Hunter vinner. Hon är också fantastisk.

Outstanding Performance by a Male Actor in a Television Movie or Miniseries
Ralph Fiennes
, "Bernard and Doris"
Paul Giamatti, "John Adams"
Kevin Spacey, "Recount"
Keifer Sutherland, "24: Redemption"
Tom Wilkinson, "Recount"

Jag hejar på: Ralph Fiennes. Har inte sett serien, men han är Så Bra.
Jag tror att: Antingen Kiefer Sutherland eller Tom Wilkinson vinner. Båda förtjänar det, speciellt den först nämnda.

Outstanding Performance by a Female Actor in a Television Movie or Miniseries
Laura Dern
, "Recount"
Laura Linney, "John Adams"
Shirley MacLaine, "Coco Chanel"
Phylicia Rashad, "A Raisin in the Sun"
Susan Sarandon, "Bernard and Doris"

Jag hejar på: Susan Sarandon, för att hon är så magnifiik.
Jag tror att: antingen Linney eller Dern vinner.

Så, nu får vi se! Det börjar om 5 min! Nu ska jag koka kaffe! We'll see sedan efter hur många rätt jag hade! :)

Puss.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0