Little soul

Först tänkte jag "men fy fan, vad är det här egentligen?".
Dock när jag ligger här i soffan och lyssnar på skapelser som "Little Soul" kan man inte annat än älska DM's nya skiva.

Visst, det är ingen "Violator", ingen "Ultra", men den är Jävligt bra. Den växer något så otroligt varje gång man lyssnar på den. Lite släng av mörkret i "Playing the Angel", men ändå mycket mer synth á la sena 80-talet, which I love.

Älskar verkligen Martins överstämma i nästa varenda låt, det adderar det som redan är vackert till 110% perfektion.

Love it. 5/5, helt klart.

Nu skall jag iväg och köpa biljett till Arvika. Kom även precis på att jag kommer få rabatt, då jag är student. Åh, jag visste väl att det skulle vara någon nytta i att plugga, trots all tonvis av ångest.

Nej, nu skall jag inte skriva om jobbigt stuff like ångest - snart är det ju Arvika! 9 veckor och.. fyra (?) dagar?
- Ja, jag räknar veckorna/dagarna, - ja, jag är en nörd, - JA, jag är stolt över det.

"Little Soul" downstairs:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0