The musicgeek in me

Det är svårt att välja en, En låt som man ska kalla sin "favoritlåt".
Det går inte. Jag kan iallafall inte. Det finns så otroligt, otroligt många fantastiska mästerverk.
Men högt på min lista finns många Nick Cave-låtar, det är bara så det är. Mannen är ett sånt jäkla geni.
Vissa kallar honom en deppig gubbe, sure, många av hans texter är inte de mest glada, men herregud, musiken! Hela alltet! Det är så jävla snyggt gjort, när man sitter och lyssnar igenom alla plattorna inser man hur olika dom på sätt är, men dom har en gemensam länk - Alla är så jävla smarta.
Det är som matte. Som att lösa ett svårt tal, Nick har löst det svåra talet och resultaten visas i hans plattor.
Eller som att lösa ett tusenbitspussel och Äntligen lyckats. Nick sötter ihop tusenbitspusslet på fem minuter.

You're talking about smarta musiker? Då måste ni snacka om Cave.

Här är låten "Straight to you" med en full/hög/full&hög/allmänt borta Nick Cave. Men det är härligt, dock jävligt skönt att han sparkat ut knarket. Men han skapade mycket vacker musik under knarktiden...
Jaja!
Här är låten, en av de bästa balladerna någonsin, om ni frågar mig. En evig rysning, det är så genialt.

Nu ska jag snart iväg och träffa mina babes och käka lite. Fan vad skönt väder det är ute nu alltså!
Härligt!
Ha en skön kväll!

Peace.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0