The future is smiling

Tja, de som känner mig, alt., har läst den bloggen ett bra tag, vet hur min relation till USA är.
Det är en vacker relation, en mycket vacker relation.
Har velat åka dit enda sedan jag såg The Doors-filmen första gången för sisådär sjuttio tusen år sedan.
Det finns inget vackrare land, om ni frågar mig. En stor del utav befolkningen might suga, men den otroligt fantastiska och vackar miljön puttar dom åt sidan.

OCH NU,
eller, rättare sagt, Igår,
bestämde sig V och jag för att, vafan, vi let's do it, vi gör det! Vi drar dit.
Båda kommer ha heltidsjobb, jag kan lätt leva på havregrynsgröt till aug '09,
snusa istället för att röka (en snusdosa kan kosta hälften vad ett paket gör, och då gott snus!),
bara tanken på att jag ska Dit gör att jag kan leva så snålt att alla kläder blir för små.
It's all worth it. A-L-L.

Det blir antagligen San Francisco-(Las Vegas)-GRAND CANYON-Los Angeles-
Sedan vet vi inte. Probably en sväng till Mexico, V var ju där i somras och säger att
jag+Mexixo = total förälskelse.
Själv är jag lite tveksam över hela förälskelsedelen, då jag antagligen kommer gifta mig med Grand Canyon.
Men jag tackar inte nej till en tripp till Mexico, verkligen inte.

Det känns så overkligt. Jag vet inte om ni förstår... Förstår ni?
När jag kommer dit... När jag tar första steget ut ur flygplanet, ut ur flygplatsen. första steget på amerikansk mark,
på amerikansk asfalt... Jag kommer gråta. Och jag kommer inte skämmas över det.
Jag kommer gråta stort och stolt, för jag kommer bli så jävla lycklig.
Jag vet det redan nu, jag är så jävla övertygad om det. Det har jag alltid varit, alltid vetat att jag skulle vara.
Jag känner inom mig, jag har känt det enda sedan den där gången jag såg Val Kilmer som Jim Morrison, att där, där var mitt hem.


Okej, fan vad jag spårade ut nu... Kanske har att göra med att jag samtidigt som jag skriver det här sitter och lyssnar på det gömda spåret från "Lost Dogs". Jag vetefan vad den heter. Det är lite Doors-liknande ljud, Eddie (höll t.o.m. att skriva Jim) läser upp texten som en dikt, vackert. Lägger upp texten här sedan.
Det är vackert.

Nu måste jag skynda mig, ska träffa folk om 45 minuter och jag är långt ifrån fräsch. ILLA!

Peace. Håll kvar vid era drömmar, dom kommer till slut gå i uppfyllelse. Look at me, jag har väntat i över 10 år, och nu nästa år går den i uppfyllelse.
/Liv.


<3


HIDDEN TRACK from PEARL JAM "LOST DOGS"

she said to me, over the phone
she wanted to see other people
i thought, "well then, look around, they're everywhere"
said that she was confused...
i thought, "darling, join the club"
24 years old, mid-life crisis
nowadays hits you when you're young
i hung up, she called back, i hung up again
the process had already started
at least it happened quick
i swear, i died inside that night
my friend, he called
i didn't mention a thing
the last thing he said was, "be sound"
sound...
i contemplated an awful thing, i hate to admit
i just thought those would be such appropriate last words
but i'm still here
and small
so small.. how could this struggle seem so big?
so big...
while the palms in the breeze still blow green
and the waves in the sea still absolute blue
but the horror
every single thing i see is a reminder of her
never thought i'd curse the day i met her
and since she's gone and wouldn't hear
who would care? what good would that do?
but i'm still here
so i imagine in a month...or 12
i'l be somewhere having a drink
laughing at a stupid joke
or just another stupid thing
and i can see myself stopping short
drifting out of the present
sucked by the undertow and pulled out deep
and there i am, standing
wet grass and white headstones all in rows
and in the distance there's one, off on its own
so i stop, kneel
my new home...
and i picture a sober awakening, a re-entry into this little bar
scene
sip my drink til the ice hits my lip
order another round
and that's it for now
sorry
never been too good at happy endings...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0