Movies, etc.

Idag är det torsdag, solen skiner även denna dag, och ändå sitter jag inne.
Jag vet inte, det har varit en rätt skum dag, har varit på skumt humör. Varken happy-happy-happy eller sad-sad-sad.

¤ Morsan har dragit till Mallis (Mallorca) med jobbet. Hennes flyg gick vid 11.00, så jag antar att hon snart är framme, om hon inte redan är det. Jag, avundsjuk? Neeejdå... -_-'
¤ Av någon anledning började jag läsa Bibeln idag. Jag vet inte om man kan kalla mig kristen, fastän halva min släkt är überkristna (min farfar var präst i många, många år). Men det är intressant, väldigt intressant.
¤ Har suttit och kollat på videor och läst artiklar kring 9/11. Även det är något som intresserar mig, se vad folk tycker från båda sidor, speciellt de som finner att hela grejen var uppgjord. Jag vet inte riktigt vart jag står i hela saken, har valt att backa ur lite, då senast jag diskuterade frågan med någon (då en man som var/är Väldigt insatt i ämnet) fick jag inte ut ett ord och slutade helt utmattad av all information som han gav mig... Men som sagt, det är intressant.
¤ Har hämtat "Passion of the Christ", Mel Gibson-filmen you know, och ska se den nu. Var många år sedan jag såg den nu. Brukar oftast vara väldigt skeptisk mot sådana filmer, det är väldigt svårt att göra sådant verklighetstroget, men Gibson lyckades. Den mannen kan Allt, agera, regissera och skriva. Får även rekommendera "Apocalypto" för er som inte har sett den. Även den en Gibson-film. Handlar om Mayaindianerna på Yacatánhalvön.
Helt fantastisk.

Ja, som ni kanske märker efter vad jag gjort idag så har det varit en väldigt märklig dag. Är som sagt på skumt humör, halvtrött, halvseg och saknar redan mamma som fan. Haha, jag är en så jävla morsgris... Men vafan, får man inte vara det eller?  Jag älskar min mamma, hon är en jävla hero som jag ser upp till något så otroligt.

Nej, nu ska jag sluta ordbajsa, kolla matförrådet och sätta på filmen, men först lägga upp en bild på Eddie här utan någon som helst anledningen eller anknytning till texten, utan bara för att han är en fin, fin man.

Ha en skön dag, och kolla mycket på film om ni hinner mellan all skolskitssaker, gärna historiska och djupa filmer, om jag får rekommendera något. Såsom:

Passion of the Christ
Apocalypto
Into The Wild
Gangs of New York
The Machinist
In the name of the father
There will be blood

Peace.
/Liv


Kommentarer
Postat av: vivvz

Älskar mel's filmer jag med, har dock inte sett hela passion of the christ, men jag gillade det jag såg!

fast visste du att han har gjort ett fett fel i Apocalypto? Det ska ju handla om mayaindianerna, men rent faktamässigt sett har han beskrivit aztekerna!



2008-06-05 @ 15:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0