En pratstund

Tja, som ni kanske visste eller ej, så är jag ett gammalt, gammalt bob hund-fan. Alltså, riktigt gammalt. Jag vet inte riktigt när jag började lyssna på dom, men det var fan inte igår alltså...
Så ni förstår nog att jag blev jävligt överlycklig när jag fick veta att dom ska spela i Hbg i sommar?!
Sitter här och lägger in mina plattor på datorn... Vet inte varför jag inte gjort det förens nu, har varit inne i en jävla 90-tal/grungeperiod de senaste åren, så jag har nästan glömt bort hela underbarheten med bob hund... Det är fan märkligt!

Skulle ha sett bandet där vintern -03, eller kanske -02, jag minns inte riktigt, på Mejeriet här i Lund. Men jag höll på med att sätta upp en musikal just då, och just den helgen som spelningen var, så jag fick ledsamt skita i spelningen... SURT!

Men jag har dock sett Bergman Rock ett antal gånger, och Conny's The Gmeyners eller vad dom nu heter/hette, det var så länge sedan... Och Sci-Fi Skane får vi inte glömma! Även dom ett antal gånger. Kommer aldrig glömma spelningen på Tivoli i Hbg, tror det var annandag jul eller något sånt, innehållandes en dansandes Bob Hansson, tonvis med öl och flummiga människor... Wunderbart!

Men ja, bob hund.., Nu när jag sitter här och lyssnar på dom, hur kan man Inte älska dom? Flummigt och bra, lovely... !

Min samling, so far, har inte köpt någon bob hund-/Bergman Rock-/Sci-Fi Skane-skiva på tusen år, k'änns det som...
Men iallafall...

¤ bob hund - "Jag rear ut min själ! Allt skall bort!!!" Album
¤ bob hund - "Omslag: Martin Kann" Album
¤ bob hund - "10 år bakåt & 100 år framåt" Album
¤ bob hund - "Den lilla planeten" Singel
¤ bob hund - "Dansa efter min pipa" Singel
¤ bob hund - "Det där nya som skulle vara så bra..." Singel
¤ bob hund - "bob hund I" Album
¤ bob hund - "bob hund II" Album
¤ Sci-Fi Skane - "Sci-Fi Skane" Album
¤ Bergman Rock - "Jim" Singel
¤ Bergman Rock - "Bergman Rock" (eller är det self titled?) Album

Aah, det var på den gamla goda tiden på Folk å Rock fortfarande fanns i Lund och man köpte skivor nästna varje dag ett tag! Minnen... fan vad nostalgisk jag blev nu... :'( Alla signeringar på Folk å Rock... The Ark -02 gånger två, -03 och -05, Hellström, Ceasars (Palace, som dom hette då), Broder Daniel av någon anledning..., Mando Diao och typ tusen andra...

FAN VAD JAG SAKNAR ATT VARA 13 OCH POPPARE MED RÖTT HÅR, LILA HÅR, SVART/BLÅTT HÅR OSV! FAN VAD JAG SAKNAR DET!
Livet lekte då, som fan.

Nejnej, nu ska jag iväg och fota lite Spykenmänniskor.

Peace.
/Liv.

Kommentarer
Postat av: vivvz

jag vill oooockså Bob Hund-a mig!!

2008-06-03 @ 07:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0