MUSIK

Har inte gjort något sådant här test på år och dar, så nu jävlar! Hah.

5 band eller artister du alltid kan lyssna på:
Pearl Jam, för att det finns en låt för varje känsla.
Days of the New, samma anledning som ovan.
Chris Cornells första soloplatta "Euphoria Morning", för att det är den mest magiska plattan som någonsin skrivits.

Låt du helst dansar till:

Hrm... Anything från Justice, I think.

Låt du vill höra när du vaknar:
Hrm. Chris' "Sweet Euphoria", mysig och vacker. Eller "Arc", by Pearl Jam, för att den är sjukt häftig och härlig. Och kort, så jag kan somna om igen. Hahah.

Låt du vill höra innan du somnar:
Men uj. Brukar inte somna till musik, men if, tja, ja, då skulle det väl nog bli något av Days of the New. "Dancing with the wind" probably, för att den är otroligt vacker, speciellt refrängen... Oh...

3 band eller artist du blir sentimental av:
1. The Ark. För att jag hade en helt galet underbar Ark-period från det att jag var 11½ till att jag var cirkus 17. Undebar period, utan någon som helst tvekan.
2. Chris Cornell. För hans röst är vackrast, och i hans starkaste låtar är det så mäktigt att man gråter. Yes, it's true.
3. Pearl Jam. Och Eddie Vedders solo. Pearl Jam för att ja, som jag skrev innan, det finns en låt till varje känsla. Eddie's solo både för att låtarna är Amazing, och för att de passar så Otrligt bra in i filmen "Into the Wild", som är en otroligt stark film som jag bölar till varje gång jag ser den.

Låt du drömmer om att själv framföra live:
Jag vet inte riktigt, har inte planerat att framföra musik live så mycket framöver, haha. Men hade jag varit grym på gitarr, vilket jag hoppas att jag blir någon vacker dag, hade vilken Days of the New-låt varit magisk att framföra, speciellt live.

Låt du vill ska spelas på din begravning:
Vet ikke.

Låt du vill ska spelas på ditt bröllop:
Det är väl något man får se och bestämma då, antar jag. Återigen hade dock någon Days of the New-låt nog passat bra in. Det är så vacker och underbar musik.

Låt du gärna lyssnar på i bilen:
Jag och A och brukar lyssna på Ark när vi kör omkring i hennes och H's bil. Alltid lika kul!

TV-serie du tycker har ett bra soundtrack:
Oj, I don't reallt know. "Grey's Anatomy" brukar har rätt mysig och fin och bra musik.

Artist eller band du aldrig skulle lyssna på:
MADONNA. Bröl. Hon var bra för sådär 10-15 år sedan, och jag diggade hennne ett tag när jag var en liten kid. Men nuförtiden, nej, nej, det känns som att hon nu endast gör musik för pengarnas skull. Annars hade hennes musik inte låtit så jävla bedrövlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0