Trouble in "paradise"

Egentligen är Aftonbladet så fruktansvärt sämst. Jag må vara sen att inse detta, men nu har jag gjort det iallafall.

Jag brukar vara rätt likgiltig kring alla kändisar n´shit som det skrivs om i den tidningen, i alla tidningar. 99% av de som det skrivs skitskvaller om Njuter av det, dom behöver uppmärksamheten för att folk ska komma ihåg dom, i brist på talang är det deras enda utväg för att göra de där 15 minutrarna i rampljuset lite längre, kanske en halvtimme eller timme.

Men en person som det har börjats skriva om de senaste dagarna är en man som inte har gjort ett knyst ifrån sig tidigare, Christian Bale, fram tills att hans morsa och syrra, som han knappt har någon kontakt med, polisanmäler honom för ditten och datten, mainly för att han, såkallat, "misshandlat" dom.
Aftonbladets människor spekulrerar kring om det kan ha varit att han har spelat roller som Batman som är anledningarna till att han är så fruktansvärt våldsam etc.
Alltså. Om det är någon som verkar ha kunnat hålla sig från att bli galen är det just Bale. För 10 år sedan spelade han e, måttligt, galen kille i "Velvet Goldmine", och jag tänker såhär, om hans psyke skulle ha påverkats av rollerna han intar; hade vi inte märkt av det tidigare då? Om han nu är så galen att han misshandlar folk etc, hade vi inte märkt av detta tidigare? Jag tror inte att han hade fokuserat så mycket på att hålla sitt privatliv så pass hemligt som han alltid har gjort, om han var galen och bara ville slå folk.
Visst kan man påverkas av att spela rollerna som Bale gjort, som faktiskt är väldigt starka och karaktäristiska roller, som t.ex. Patrick Bateman i "American Psycho", man går ju in itll 100% för varje roll, och då och då kanske det är lite svårare att skaka av sig rollen efteråt, då man arbetat hårt med den.
Men om han hade varit en galning, hur kan han då fortsätta att få storfilmer att huvudrollsspela i?
Hade han varit ett galet psycho som misshandlar människor, hade han inte kunnat hålla det inne under en ett års lång inspelningstid, han hade behövt få ut denna "galning" då och då, if you know what I mean...

Nej, jag tror det hela handlar om att, A. Aftonbladet överdriver som in i helvete, som vanligt.
B. Polisanmälan har säkert skett, och om den är så "hemsk", som "genierna" på Aftonbladet påstår, har säkert morsan och syrran ljugit sjukt jävla mycket, enbart för att försöka förstöra Bale's rykte/karriär.
Det handlar säkert om ren jävla avundsjuka. Brorsan, sonen, blev lyckad, otroligt uppskattad borta i väst, och i hela världen för del delen. Detta klarar inte resten av familjen av.
Så sjukt typiskt!

Men men, vem vet vad som är sanningen? Endast Bale och hans familj vet. Men man kan spekulera fritt, och ovanstående är vad jag tror/tycker. Och nej, jag står inte på Bale's sida för att han är en favoritskådespelare, jag har tänkt från min allmäna synvinkel kring Bale och hela raddan.

Well, we'll see what happens...

Peace.
/Liv.


Bale.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Liv. Aftonbladet är ALLTID sämst. No matter what's it about.

2008-07-23 @ 22:06:29
URL: http://vendelay.webblogg.se/
Postat av: Liv

Sandra - Haha, ja, jag har börjat förstå det for real nu. Hah.

2008-07-24 @ 12:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0