Kan dom inte skapa en "Förlåt för att vi är dumma i huvudet och ignorerade dig, här får du en Oscar för din AMAZING insats!"-Oscar?

Om jag hade fått bestämma hade jag fan fixat det.
Det finns så många skådespelare som hade förtjänat en Oscar för sina amazing roller.
Som Samuel L Jackson för sin roll i "Jackie Brown".
Christian Bale för sin roll i "Amercian Psycho". (!!!)
Daniel Day-Lewis som Bill "The Butcher" Cutting i "Gangs of New York" (men han var faktiskt nominerad!)
Och först och främst, något som var så jävla självklart men som inte blev av, han har inte ens blivit nominerad för en Oscar - NÅGONSIN!

Gary Oldman. Som Stansfield i filmen "Léon". Det är så jävla självklart att Oldman skulle ha fått en Oscar för bästa manliga biroll. Har människorna i Oscars-juryn ens sett filmen????! Det känns fan inte som det.
Det finns ingen som jag har blivit så rädd för, som varit så otroligt obehaglig i en roll, som Oldman som Stansfield i "Léon".
Helt fantastiskt skådespel. Varje gång jag hör Sting's "Shape of my heart" tänker jag på filmen, tänker jag på Stansfield, och blir rädd samtidigt som jag ryser bra rysningar, då han och alla andra skådespelare i filmen är så bra, och filmen i sig är ett mästerverk. En av 90-talets bästa.
Varför just den låten? För att, jag vet inte om det är så, den är "the main song" till filmen. Den spelas during eftertexterna. OTROLIGT vacker och bra låt.

Men nej nej, ingen Oscar till den mannen, inte då. Så många bra roller han har gjort... så många Oscar's han har FÖRTJÄNAT att vinna. Det är så jävla orättvist, fan. Fast okej, bara för att man vinner en Oscar betyder det inte att man är världens bästa skådespelare och att alla andra kan gå och fucka sig själva. En Oscar är mer ett tecken på att man är alskad av alla. Eller att man är snyggast i hela världen. Eller att man ligger med halva Hollywood/hela Oscars-juryn, kvinnor som män. Och i vissa fall betyder den faktiskt även att man Är en jävligt bra skådespelare.
För det finns faktiskt de som fått en Oscar och såååå förtjänat det.

Reese Witherspoon som June Carter i "Walk the Line".
Daniel Day-Lewis som Daniel Plainview i "There will be blood".
Toms Hanks som Forrest Gump i "Forrest Gump".

Och många fler.

Men ändå, kom igen! Jag tycker Oscars-juryn ska be Gary Oldman om förlåtelse och ge honom en Oscar för sin roll i "Léon".
Så det så.

JUST LOOK!:
(För er som är lite pistol- och blodrädda får jag varna er lite smått. Det är en ganska "shootig" scen. Men jag valde den för där ser man vilken amazing actor Oldman är. Bra scen, bra scen.)



Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0