Walking the cow

Godmorgon.
Long time, no see, eller hur man ska säga det.

Den här veckan har varit... intressant. Helt plötsligt verkar min släkt vara intresserade av min farsas alkoholism.
Visst, det är ju bra och så att dom bryr sig... men efter 25 år - Nu? Kanske vore bättre om ni fanns där för honom i början, när han inte var för nergången i det, som han är nu? Men nej, nej...
Och självklart får man ångest, speciellt när en äldre bror tjatar på en om att 'Vi måste göra något' 'Vad ska vi göra', och när man svarar 'Jag vet faktiskt inte, är det så mycket man kanb göra, egentligen?', blir människan irriterad och förbannad och tycker att man är en stor idiot... Ok?
Det är inte så jävla lätt. Jag har varit den person som mamma och, framförallt, farsan har ringt/pratat med när dom mått skit de senaste åren. Jag har fått ta emot farsan fyllesamtal hela jävla tiden.
Till slut blir man lite pissed off och klarar inte av det längre.
Jag vet inte, kanske är svårt för min bror att förstå, men det sätter sig. Jag vill inte tänka på hur många minnen jag jag har från både nu och tidigare i min uppväxt, minnen som jag verkligen inte vill komma ihåg...


Jaja, sorry för det där totalt deprimerande stycket.
Till något roligare - Göteborg! Drar dit i övermorgon, är rätt nervös, fan. Senast jag var Inne i Göteborg var jag cirka 9 år och lekte på Liseberg varannan helg... Suck. Får printa ut en megakarta. Haha.

Vill se Pearl Jam. Lite mer news, please? Gör oss Européer glada också, inte bara das americans.
I can assure you, skitsamma vart i Europa dom spelar - I Will be there.
Hade jag haft cash osv hade det inte varit någon tvekan om saken att jag hade sett dom in the US, men nu är ju fallet Verkligen inte så... Tyvärr... Uh.

Awell.
Ta hand om er, ha en trevlig helg!
Peace.
/Liv.

image279

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0