Dirty Frank

Lördag.
Åter en lördag.
1 vecka och 1 dag tills jag åker upp till Götet.
Nervös? - Kommer säkerligen bli det. Just nu har jag för mycket att tänka på att jag inte hinner vara nervös.
Men det kommer... det kommer.

Är jävla röksugen. Får vänta tills jag jobbar, kan fan inte hålla på att röka bort mina pengar.
Måste snåla till nästa söndag, får fan inte bränna mer nu. Och så har jag faktiskt snus.
Så det är rätt lungan.

Lyssnar på "Bu$hleaguer". Pearl Jam gillar inte Bush, det gillar jag. Att dom inte gillar honom, alltså.
Amazing låt, amazing text.

Utdrag:

A confidence man, but why so beleagued?
Hes not a leader, hes a texas leaguer
Swinging for the fence, got lucky with a strike
Drilling for fear, makes the job simple
Born on third, thinks he got a triple

Ibland påminner Ed mig om Jim Morrison, vissa av Ed's texter är i samma anda.
Lika vackra. För mig finns det ingen som skrev vackrare poesi/låttexter än mr. Morrison.
Men ibland, då och då, sitter Ed där uppe på tronen med honom, delar stol eller något, och levererar helt galet vackra texter.

Awell.
Intressant för er.

Cha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0