Det här är Så min uppväxt

Jag hatar faktumet att mor sålde hela sin amazing skivsamling på loppis för ett par år sedan.
Sure, hon behövde pengar, det tar jag verkligen inte ifrån henne, men ändå, hon har så äckligt, äckligt bra musiksmak.
Iallafall, bland denna enorma skivsamling låg Nick Cave's "Murder Ballads".
Om det är något jag minns från min barndom, efter mina föräldrars skilsmässa -95, är det helt seriöst den här skiva. Jag minns omslaget, jag minns låtarna. Och när jag sitter och lyssnar på låtarna, ryser jag verkligen.

Antar att de flesta av er kommer att känna igen låten här nedanför. Det är duetten med Kylie Minouge från -95, om jag inte tar fel, låten "Where the Wild Roses Grow". Otroligt vacker låt. Hemsk, men väldigt vacker.
Njut.



Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0