En utav tusen anledningar till att jag älskar Chris Cornell

Det här är en utav de vackraste låtarna jag Någonsin har hört. Enda sedan jag hörde den för en herrans massa år sedan, har jag älskat den. Chris röst takes your breath away, så otroligt vacker.
Men har ser jävligt sleten ut... Usch. Det var under den mindre bra perioden, men nu är det bra. Som tur är. En sådan fantastisk människa förtjänar inte att må dåligt. Även fast alla gör det from time to time, det kan man inte undgå att göra, så förtjänar han fan inte det... Inte från min synvinkel iallafall. Allt han har bidragit med i mitt liv har varit positiva saker, hjälpande saker. Ibland hjälpande i mindre utsträckningar, men även då allt känts hopplöst, då allt varit hopplöst.

94 - Black Hole Sun. 6-åring blir förälskad mitt bland skillsmässor och Nick Cave på repeat i mammans stereo.
94-98 - Spice Girls regerade. Fanns det Någon tjej som Inte var besatt utav den gruppen? Tveksamt.
98-00 - Red Hot Chili Peppers. Vad ska jag säga? Började -98, men blev besatt -99 då "Californication" kom in i mitt liv och fick mig att L-E.
00-05 - Samtidigt som The Ark var min besatthet, återupptäckte jag Soundgarden, men framförallt: Jag hörde "Like a Stone", Audioslave. Det var som en skänk från ovan, och det mest vackra var att sångaren även var den forne sångaren i världens bästa band - Soundgarden. Lycka? JA. Kring -03-04 återupptäckte jag Soundgarden. Inte för att jag var världens största fan som 6-åring, men jag gillade dom. Jag menar, fan, min mor fick mig att gilla Nick Cave, då kan man gilla allt! (Inget ont menat, Nick Cave är konstens Gud, utan någon som helst tvekan.
04-06 - var även min Stefan Sundström-period.
06- framåt har innehållit allt möjligt, mestadels grunge, som Alice in Chains, Pearl Jam, SOUNDGARDEN mfl. I love it, I really do. Mitt liv finns där.

Nu ska jag iväg och träffa Amanda och Viveka.
Ciiiao.

Peace.
/Liv.
LYSSNA:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0