Wonderful memories

Jag saknar tiden i London något så otroligt. Visst nu är det ett tag sedan, vi var där i mars 2006, men jag minns allt så tydligt fortfarande idag.
Minns det otroligt mysiga vandrarhemmet/hostlet vi bodde på. Sure, det var sjukt nedrökt  vid foajén och det gav ett rätt... äckligt uttryck, sure var en av de som arbetade där gubbsjuk eller något och snokade in genom vårt rumsfönster precis när Emily stod halvnäck...
Men ändå! Stället var inrett mörkt trä och mörklila/vinrött helt igenom. Det var en otroligt mysig stämning.
'California Hotel' tror jag det hette, om jag inte minns fel...

Saknar att vandra runt på stan, se nya saker vart man än kollade, köpa extremt dyra cigaretter - Ja, ALLT.

Men framförallt saknar jag tiden på BIG WHEEL (http://www.bigwheel.org.uk/) . De där tre, fyra dagarna vi arbetade med dom.  DET är teater i mina ögon och öron och hela skiten, pure, pure teater. Om jag skulle fortsätta med agerandet skulle det vara i sådan form eller på någon random scen. Inga jävla filmer, jag vill stå på scen, face to face med min publik!
Grabbarna i Big Wheel var helt galna, vilket var perfekt med vår klass, som har helt all over... Haha.
Vi hade så jävla kul, jag kände mig så äckligt lycklig i London, och speciellt när vi arbetade med skådespelarna.
Känslan av att göra det man tycker är roligast i hela världen, tillsammans med att man gör det med en grupp människor som man verkligen gillar, och sedan tillsatt med att man är i den mysigaste staden i världen (LONDON; DUUH!), det är lycka. Ren jävla lycka.

Kommer aldrig glömma sista kvällen. Först hade vi någon form av förfest i ett av hostelrummen. Kommer aldrig glömma när "Skalbaggen" (aka gubben som kollade in genom fönstret) kom in i rummet och upptäckte oss med ett x antal sprit- och ölflaskor. Haha, det var skrämmande samtidigt som det var rätt komiskt. Haha, svårt att förklara...
Sedan åkte vi till en klubb, minns inte riktigt vad den hette nu, men det var en huuge klubb, men flera våningar.
Usually brukade dom ha olika musik på de olika våningarna, men denna kvällen var en "specialare" då det var konsert, inga mindre än Bloc Party spelade, vilket vi var helt ovetandes om tills en i klassen utbrast "MEEN, MEEEN DET ÄR JU BLOOOC PARTY!!!".
Det var lite (MYCKET) party.
Och jag kommer aldrig glömma hur några tjejer i klassen lyckades övertala en vakt på klubben att ge vår klass ett "VIP-ställe" där vi kunde dansa utan att bli mosade/tafsade/klämda av alla andra miljarder människor som var där.
Och dom lyckades, jag fattar inte hur dom lyckades, men dom gjorde det! Så varje gång någon "utomstående" försökte klämma sig förbi in till vår hörna, stoppade vakten han/henne DIREKT och typ, skällde ut den. Haha.
That's nice! ^^ Något som var mindre nice var att jag dagen därpå vaknade upp med en inte allt för trevlig mensverk... Uh. Wellwell, what to do, what to do? :P

Fan vad saknar allt... Den där föreställningen vi såg sista kvällen innan vi gick ut, middagen med Big Wheel, The Lion King på någon random stor teater, allting... Det var så himla underbart!

Vill dit igen... Ska dit igen. Så fort jag har tid och råd. Eller okej, tid har jag en massa utav, det är mest råd jag behöver, Kära ekonomi, kom igång!

Ta hand om er, nu ska jag ta hand om mig (?) genom att ta en cigarett.
Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0