Vackert

Uriel. Snyft, snygt. Otroligt vacker låt.
NEJ jag är inte "efter". Har bara inte lyssnat på Ark på ungefär tusen år.

Vet ni en sjuk sak, på tal om Ark? Jag har fanemig inte köpt senaste plattan än.
DET är sjukt! Jag, som inför de andra skivsläppen, stod och köade utanför Folk å Rock (ja, det är faktiskt sant. Kom dit typ tio minuter innan dom öppnade), bara för att jag trodde att det skulle vara tuuuusentals andra där och köa för att få skivan.
- Såklart var det ingen annan där, bara jag och, iallafall inför ILWT och SOTA, mina vänner.
Fast nu kom jag faktiskt på en annan sak också.
- Jag har inte köpt We Are The Ark heller.
Joooo jag har den, ta det lugnt för helvete, hur skulle jag ha kunnat klarat av mina tidiga tonår UTAN den plattan? Den plattan var fan mitt liv i fyra, fem år!
Men läget är faktiskt som så att den WATA-skivan jag har är min äldre brors. Han köpte den på releasedatumet, då han var ett EXTREMT arkfreak (det kan man inte tro nu, förutom när Calleth spelas och han nästan får tårar i ögonen).
Jag fick "ta över" skivan kring julen -00, då han helt plötsligt tröttnade på Ark. Kort förälskelse där, ja. Fast han var på lite signeringar och spelningar även senare, men han var och är absolut inte lika besatt som han var innan.
Jag kommer aldrig glömma hur han sprang in på sitt rum med ett färsk ex av WATA och skrek "Liv, Liv, du måste komma in här och lyssna på 'Let your body decide'!".
Och lyssna, det gjorde, och besatt, det blev jag.

Så på en sida av WATAcdpappersgrejen (kommer inte på vad det kallas för) står det "Till Alexander från The Ark" med allas små, och rätt groteskt fula, autografer på.
Jag önskar som fan att jag hade varit på den signeringen, den var tydligen helt galen...

Så it's not my WATA-skiva, ändå är det SJUKT sönderspelad, om jag inte minns fel är det bara spår 1-6 eller 7 som funkar, resten är helt omöliga att spela. Lite buhu, men jag tänker aldrig, aldrig hutta skivan i papperskorgen.
Den representerar så otroligt många minnen och lyckliga stunder.

Kommer väl köpa Prayer for the Weekend inom en snar framtid, jag har helt ärligt inte haft pengar eller lust att göra det. Gillar inte den sååå mycket, sure den har ett par skitbra spår, men den är inte så AARGH-bra som de tidigare Arkplattorna har vartt (tja, förutom SOTA). Fan vad jag känner mig så "Böl, jag tycker inte ooom Ark längre, Ola har inte längre fjäderboa på sig!".
Sure, det kanske han inte har, och sure, jag erkänner att jag var så för två, tre år sedan.
Jag gillade inte att Ark förändrades, tyckte det var skitjobbigt eftersom jag hade så jävla kul de tidigare åren.
Jag fattade inte att jag fortfarande kunde ha roligt trots att jag inte var 12 längre och det inte längre var 2000.
Det insåg jag inte förens i början av 2006, då insåg jag verkligen hur jävla roligt jag hade haft det under 2005.
2005 var verkligen ett fullkomligt utflippat år. Så jävla roligt vi hade, Anna, Yavi och jag.
Jävla dundergäng var vi fan. Fan vad det där lät töntigt... Awell.

image203
Peace på er!
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0