Egoism, it all just feels like the old days

Nej, men så trevligt. Mina föräldrar har precis bråkat för första gången på faktiskt ett bra tag.
Jag är rätt stolt över dom, på ett sätt, då deras hobby för ett par år sedan var att bråka så mycket, så högt, om så meningslösa saker som möjligt, så nära oss barn som möjligt (bråken fick och gärna Handla om oss barn, så vi skulle få lite ångest).
Idag bråkade dom om julen. Ja - Julen.
Vart vi ska vara i år osv (vi brukade köra på varannan-stylen). Morsan jobbar juldagen och annandagen, så hon tänkte lite smart att vi kunde vara hos henne på julafton. Åtminstone halva dagen, och andra halvan hos farsan.
Men neeej, det funkade inte för min jobbiga farsa, som redan hade bestämt hur det skulle ligga till innan hans ens hade Tänkt på att ringa och höra med morsan.
Han vägrade ge sig, han vägrade till och med ge morsan halva dagen.
Jag menar - Hur jävla egoistisk får man egentligen vara?
Så det har skrikits, det har förts över ångest på oss barn - Precis så som det var under hela min upptäxt.
Nice, sweet memories. (?)


Dagens bild är på Keifer Sutherland från "Stand by Me", mest för att han är snyggast i den filmen. Han var jävligt snygg när han var ung. Inte för att han är så o-fager nu...

Peace.
/Liv.

image215

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0