Onsdag

image60

Hallå världen.
Idag är jag nostalgisk och lyssnar på en massa grunge och random 90-talsmusik.
BRA 90-talsmusik. Första fem åren på 90-talet hade jävligt bra musik.
Andra halvan: Spice Girls? Njaa...

Inte för att någon av mina föräldrar lyssnade på Nirvana eller något annat band (visserligen lyssnade morsan på Soundgarden en del ett tag), jag är en MTV-unge.
Medan föräldrarna stod och bråkade satt jag och mina syskon och kollade på "coola" MTV dagarna i ända.
Men jag får hålla med mig själv.
MTV Var coolt på 90-talet, MTV var MTV.
Nu är bara MTV något ÿbermediahorigt. Det handlar inte längre enbart om musiken. Om man vill komma någonstans och tjäna de där feta pengarna måste man även mediahora sig lite.
Annars är det ingen idé att man ens försöker.
MTV är mediahorigt, that's it.
Får tänka tillbaks på det ljuva 90-talet då MTV verkligen var något.
Nu är det enda bra på MTV tiderna mellan 22.00 och 00.00 måndag-fredag.
Jackass, Viva La Bam, Wildboyz & Bam's unholy union eller hur fan det stavas och vad fan det nu heter.
Bäst.
Och jag gillar också när Top Ten At Ten har sådana där 90-talsklassiker. Och alltid är det någon Nirvana-låt som tar första platsen.
Me like.

Idag ska jag bara slappa.
Snart dags att gå ner och ta en cigg, tror jag ska passa på att spela lite GTA San Andreas när jag ändå är där nere.
Mördarspel är faktiskt det jag behöver nu, komiskt nog.

Peace.
/Liv.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helt rätt om MTV, coolaste kanalen under 90-talet helt klart!
Men det där med mediahoreri går ju igenom överallt innom både musiken och andra kulturella saker. Inte trevligt :/

2007-06-27 @ 01:47:38
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0