SPOONMAN

image76

Chris var magisk igår, som vanligt.
Satt och väntade vid TV'n i ungefär åtta timmar.
Det kanske var jag som var trög eller hade missat något, men SVT var/är så jävla dåliga på att informera om när artisterna skulle uppträda.
Det enda som stod på deras hemsida var i vilken ordning artisterna skulle uppträda i respektive stad, och mellan vilka tider som arrangemanget i varje stad höll på.
I Hamburg, där Chris spelade, stod det att arrangemanget skulle hålla på mellan 14.00-23.00.
Chris spelade 01.30.
Fast det var kanske inspelat från tidigare på kvällen.
Fast det heter ju Live Earth.
Aja.
Vafan.
Jag såg honom iallafall.
Fast SVT spelade sände bara "Black Hole Sun", han hade kört tre-fyra låtar till.
Men Sverige och äckliga SVT ansåg väl antagligen att Chris inte var/är så viktig, I guess.
Fuck you, SVT, säger jag då.

Sitter och lyssnar på Soundgarden's "Spoonman". Den låten är verkligen, VERKLIGEN, ett mästerverk.
Jag blir helt galen, positivt galen, av att lyssna på den låten.
Hela soundet, trummorna, BASEN, gitarrerna, Chris skrik-sjungande.
Allting är så jävla perfekt. Helt genialiskt.
Och ja; självklart är det Chris som har skrivit och komponerat låten.
Vem annars?!

Kärlek till den mannen för all musik han har skapat genom åren.
Kärlek och respekt.

Bajs på er/Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0