Iiii'm, oooh, I'm still alive

Just nu är jag så himla tacksam över att jag har cigaretter... Sorgligt men sant. Hade nog inte klarat av den här dagen så snyggt annars...

För övrigt är dagens låt Pearl Jam's "Alive". Ja, vem har inte hört den? Men den är så fin...
Texten passar in sjukt bra, på allt. Och texten till "Black", speciellt de sista raderna.
Fan vad töntig jag är... Jaja.

Bara för det ska ni får ett klipp från MTV Unplugged med just, ja, Pearl Jam. Woho, kanske ni tänker. Det är "Alive" och den är sååå bra på den här spelningen. Eddie's röst är helt above the world.
N'joy.

Nu ska jag lägga in musik på min mp3 och sedan sticka till Högevallsbadet (egentligen vill jag inte dit alls, med tanke på vad som hände där för två år sedan) och lyssna på när Amanda sjunger "Umbrella" och någon annan låt.
Låtarna må suga, men Amandas röst sugen definitivt inte. Hon sjunger så jäkla bra.


Notera att jag INTE snackar om "Idol-Amanda", utan min kära vän Amanda. Dock har jag även hört "Idol-Amandas" röst "in real life", då vi var med i samma musikal tidigare i år... Kan ju inte direkt säga att man kan jämföra våra prestationer där, jag gjorde inte ett skit... Haha. JAJA.

Här kommer klippet, ha en fin dag!
Peace.
/Liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0