Fredag - arbetarnas lyckliga dag

Jag blev så trött på den gamla vanliga musiken (som Är skitbra, tro inget annat), så jag satte på gamla hederliga Led Zeppelin. Jag måste bara säga att fan vad bra musiken är. Hade nästan glömt.
Blir lätt så när man snöar in så en speciell musik en lång period (se Chris Cornell...), det är nästan som att man aldrig har hört någon annan musik förut.

Idag har varit en typisk såndär dag där man går runt och undrar vad är för fel på en själv. Eller på andra?
Allt känns bara sådär... fel. Ni vet?
Jag vet inte vad det är, men jag har ibland bara så jävla svårt att komma 'nära' min närmaste. Antingen är det jag eller dom som har mindre bra dagar. Idag var det min tur att plågas av en sådan. Det är inte lätt.

Sitter med skrivblocket i handen och känner mig värre än någonsin. Vart fan har all inspiration tagit vägen?
Den har funnits här den senaste tiden, den fanns här i natt, då jag skrev en del.
Men jag saknar den där Inspirationen. Den där jävla inspirationen som man mår så otroligt bra över att ha inom sig själv. Jag hoppas verkligen den kommer tillbaka snart, för jag är verkligen något så otroligt sugen på att skriva.
Visst skriver jag ändå, men ni vet hur det mesta man skriver utan någon större inspiration blir - Skit.

Träffade Fredrik en snabbis idag. Han hade tydligt tittat en snabbis på dikten till den 16:e. Han var nöjd. Han gillade den.
Jag gillar när Fredrik tycker ens verk är bra. Då Är dom bra.
Ska få utställningen från Domkyrkan i våras om några dagar. Herregud vad längesedan jag läste den dikten.
6 sidor lång dikt. Längsta jag skrivit.

Brorsan har börjat på universitetet idag. Fan jag hoppas verkligen han orkar mer pluggandet den här gången.
Vill inte låta som någon jävla morsa, men han måste komma bort ur klistret han satt sig i och fastnat på.

Nog med mamma-snacket   -  Nu ska jag äta.

Ha en fin kväll.
Peace.
/Liv.

Dagens låt:
Led Zeppelin - When The Levee Breaks
http://www.youtube.com/watch?v=WjGM0hh7Jm8
(Ni får ursäkta gubben i början)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0