Det är varmt ute

Ja, här sitter jag i underkläder och leggings och svettas som en liten gris.
Jag får erkänna att det är nice att det fina vädret har kommit tillbaka för en stund (jag säger en stund för att det ska regna imorgon...), men jag vill ha lite kyligare väder.
Jag är egentligen så mycket för varmt väder. Well, varmt väder i någon/några veckor - sedan blir det bara jobbigt.

Imorgon inleder jag mitt tonårs sista år - jag fyller 19.
Det är lite blandade känslor. Det är under tonåren som man "finner sig själv" eller vad fan man ska säga. Man exeperimenterar och till slut, förhoppningsvis, känner sig trygg i sig själv.
Och ja - jag har experimenterat. Jag har varit synthare (messynthare men synthare), poppare, någon slags hippie, "rockare", grungeare, gubbrockare - fan jag har nästan besökt alla musikstilars små hörn...
Vad jag är glad över är att jag aldrig har varit en panda. Sure - jag har varit poppare, men jag var en sån där "Arkpoppare" som brukade existera kring 2002-2003.
Vet inte om "dom" (låter som en ras) existerar längre, dock hade det inte förvånat mig.
Jag har inte funnit mig själv. Det känner jag på långa vägar att jag inte har, men jag känner att jag är  änpå god väg.

Men jag är redo att lämna tonåren bakom mig, väldigt redo. Visserligen har problem även existerat innan jag blev tonåring, men det har varit under tonåren som problemen varit värre. Jag tror det bland annat beror på att egoistiska föräldrar tror att man kan ta mer skit för att man är äldre, fast det egentligen är helt tvärtom.
Under tonåren kan man verkligen INTE ta emot för mycket skit, man har så fullt upp med ens jävla hormoner och uppochnedhumör och hela skiten.
Så - No, föräldrar, ni är helt ute och cyklar, era jävla idioter...

Visst känns det lite wierd att fylla 20 nästa år, då förstår man verkligen att man börjar bli gammal. Eller äldre iallafall. Men det är som ett nytt kapitel i ens liv, ett perfekt tillfälle att verkligen en gång för alla lämna skiten från tonåren och fortsätta livet med tomma rum som kan fyllas med nya skit. Haha. Men det är fan så det är!


Malmöfestival på fredag, kul som fan. Annas farsa ska spela på Stora scenen vid nio, eller när det var... Torsson är kult, underbar musik, om ni frågar mig! :)
Salem ska bli skitkul att se live, han är så otroligt underbart bra!
Ark blir bara en massa jävla party.
Stefan Sundström blir ett kärt återseende. Lugnt världens skönaste gubbe, ball som få!

Nu ska jag iväg och smälta ännu mer i solen, puss på er alla!
Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0