Sour Girl

Tja.
Friday, oh sweet friday! Veckorna går fort! Skönt med den kommande helgen!
Inte för att den här veckan har varit direkt tuff, heh... Ny delkurs = inte överdrivet mycket plugg. Är så van vid att ha tjugotusen saker att skriva/läsa att det känns sjukt wierd när man har det chill en vecka. Skumt! Älskar som sagt den nya delkursen, språksociologi, helt klart min femma. Otroligt intressant!

Helg då... Skönt! Och nu är det soligt och fint igen, ska bli 14 grader idag, 18 imorgon. Love it! Inget mer regn och rusk, please... Hatar aprilväder! Man blir alltid lika förbannad på det varje år, haha. Det är maj, inte oktober ffs! Oo, cool jag var som använde mig av en förkortning, huh? Haha...
I eftermiddag kommer en kär vän hit, blir nog en eller två någonstans sen senare. Något vi båda verkligen behöver!
Annars har jag inga direkta planer för helgen, ska försöka plugga lite, har ett enormt häfte med artiklar som behöver läsas. Med tanke på att vi har en salstenta i början av juni är det lika bra att börja plugga nu så man inte stressar röven av sig sen, något jag är expert på, haha... Uh. Sen ska jag också försöka lägga färdigt mitt fucking pussel. Yes, jag lägger pussel, kalla mig tönt om ni vill det... Det är jävligt avslappnande och en perfekt syssla om man behöver koppla av och koppla bort lite för en stund. Så jag lägger ett sånt där megapussel med en miljard bitar som aldrig vill bli färdigt, det slutar alltid med damp, haha. Men det är som sagt avslappnande, perfekt!

Lyssnar på Stone Temple Pilots. Seriöst, herregud vad jag älskar det bandet! Det gick fort alltså, haha. Okej, nu har jag varit STP-junkie ett bra tag, men för något år sen hade jag knappt hört dem trots att jag var en grunge-era-nörd. Men när jag väl började lyssna på fler låtar än "Plush" - wow! Fast direkt! Underbart vacker musik och jag villvillvill verkligen se dem live! De ska tydligen vara apbra, vilket inte förvånar mig alls. Scott Weiland - he's a caracter... Haha. Love him and them.
På tal om musik; nu när mitt gamla kära Soundgarden announcat att de ska ha en summertour blir man såklart JÄTTEpepp och tänker "Ooo, de kanske kommer till Europa!" - men nej... Igår announcade de 12 nya gig - alla i USA. Well ... Ge mig ett x antal tusenlappar så kan vi snacka! Nej men seriöst, det är riktigt trist att de inte kommer hit. Men ja, de är ju ett amerikanskt band så det är klart de prioriterar sitt hemland först. Får helt enkelt hoppas att de kommer till Europa senare i år eller i början av nästa! Åh, vad mäktigt det hade varit att se dem live!

Nej, nu ska jag piffa till mig lite och sedan sticka iväg till skolan!
Take care, trevlig helg!

Otroligt fin låt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0