Eight

Ett ögonblick

Majoriteten av de fina ögonblick jag upplevt har varit musikrelaterade. Här kommer ett, som jag nog tror ni väntat er. He.

30/6 - 2010

Klockan är cirka 22.00. Jag känner mig som en liten, liten fläck i ett stort hav av fläckar. Rättare sagt 18 000 fläckar. Jag ser mig omkring och ser tårar, glädjetårar, tacksamhetstårar. Leenden. Lycka.
Pearl Jam har närmat sig slutet av "Black", outrot ljuder, låten slutar. Men inte vi.
Det här är ett ögonblick jag kommer ta med mig för resten av mitt liv.
I säkert fem-tio minuter fortsätter vi i publiken sjunga. I början kompar bandet oss, sedan slutar de, men inte vi.
Det är så otroligt, otroligt vackert och mäktigt. När vi tystnar ler Eddie mot oss, fäller en tår och säger tyst, blygsamt "Thank you".

Det hittils mest fantastiska ögonblicket i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0