Awesome week

I söndags sa jag till mig själv: "Nästa vecka MÅSTE, SKA bli så jävla bra!", detta på grund av att förra veckan var ett rent helvete.
And well, jag höll mitt löfte! I tisdags var jag hos frippan (frisören) och fick mig en riktig makeover! Färgmässigt är det inte världens största skillnad, en ljusare, jämnare färg blev det. Riktig snyggt om jag får säga det själv. Svårt att få till bra bilder på det dock, de bilder jag la upp här är det närmsta jag kommit i "bildväg", alla andra bilder jag tagit får håret att se sjukt mörkare ut än vad det är...
Anyway, mitt hår var RIKTIGT jäkla slitet, så slitet att min frisör blev nästintill skräckslagen när hon såg det. Oops... Hehe. Så jag gav henne fria tyglar att klippa av så mycket som behövdes för att göra håret friskt igen, även om det skulle innebär en kort frisyr. Hon klippte av cirka 1½ decimeter. Så litet var det. Så nu har jag kort ljust hår. Det känns rätt ovant, då jag är en "långt hår-person", jag har alltid långt hår. Men nu är det kort och det är bara bra. Lite svårt att styla det bara, men det behövdes.

Och den awesome veckan slutade inte där, nej nej! Vet ni vad... Jag. Klarade. Grammatiktentan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Seriously; jag var 90% säker på att jag skulle kugga den. När jag satt och skrev den ändrade jag en massa saker och kände mig allmänt fail, så jag har lånat om grammatikböcker just för att ha dem till hands inför omtentan. Men nu kan jag lämna tillbaka dem, för jag klarade tentan! Antar att det var PRECIS att jag klarade den, men skitsamma, a G is a G! Måste säga att jag är riktigt stolt över mig själv. Har haft riktigt mycket ångest inför tentaresultatet. Känns fortfarande helt overkligt att jag klarade den, haha.
Så man kan verkligen säga att den här veckan har varit grym!

Helgen kommer fortsätta i samma stil; ikväll blir det "återförening" med några klasskamrater från lärarutbildningen, vi ska först till en i klassen, sedan bär det av ut i Lunds vimmel... Hahaha. Men ja, that's what's up tonight. Imorgon kommer min storebror hit och flummar lite med oss, på kvällen drar vi hem till A's familj och umgås med dem. Ska bli roligt!

Nej, nu måste jag återgå till matlagningen, har redan lyckats bränna den panerade fisken... Good girl.
Hoppas allt är fint med er, trevlig helg! :)
Puss.


Awesome week, awesome man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0