Slitengirl.se

Oh gosh, idag var en mycket bra dag, men idag var även en väldigt slitsam dag.
Trust me, om ni av någon anledning fått bilden av att läraryrket är ett lätt yrke, har ni haft fel bild.
Heeelt fel.
All planering, allt som händer på själva lektionerna, all reflektion, all diskussion, allt, allt, allt.
Det är slitsamt, och jag är ändå bara praktikant än så länge (fast jag redan vikarierat a whole day förra veckan - sjukt roligt!).
Men tror nu inte att jag sitter och klagar, nono, det är verkligen sjukt intressant och det jag har varit med om och lärt mig de senaste två veckorna har gett mig sååå mycket, både för resten av min utbildning, och självklart resten av mitt framtida yrkesliv.

Men som sagt, slitsamt är det, som in i.

Imorgon blir en, om inte mer, lika stressig dag. Svenska (ett av mina huvudämnen) med två sjuor, tyska (verkligen INTE mitt huvudämne, men ändock jävligt intressant) med åttorna, samt tyska med världens härligaste nior.
Sedan blir det lunch på Entré och bowling med de små crazy sjundeklassarna, haha. Föräldramöte på kvällen och sedan läsa lite i brors samhällsbok.

Woah. Much to do.
Därför tänker jag sätta på lite Stone Temple Pilots or Pearl Jam, samt spela Uno (bästa thingen on Facebook ever! Beroendeframkallande) med A och H. Ni-i-i-ice.

Take care sweeties.
<3
/Liv.

Här skall jag dansa, skratta, gråta och njuta av Pearl Jam om 141 dagar! Love <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0