Day three

Mina föräldrar

Oh my, vart börjar jag? ...
My mom är 48 år, född i Finland. Flyttade till Stockholm när hon var 19 år gammal för att plugga.
My dad är 54 år, född i Sverige, någonstans i Norrland, minns inte exakt var, haha.
Mamma läste 1½ år på läkarlinjen när hon sedan ångrade sig och hoppade av. Några år senare, efter tre barn, utbildade hon sig till arkitekt i Lund. Har många minnen från när min lillebror och jag sprang runt i det kära "A-huset" på LTH. Those were the days!
Min pappa är utbildad pianostämmare i grund och botten, men jobbar inte som det längre. Vet inte riktigt vad han gör för tillfället, då jag inte har någon kontakt med honom längre. Något sysslar han med iallafall. Hoppas jag.
Mina föräldrar träffades i Stockholm genom gemensamma vänner (om jag inte minns fel). Det uppstod kärlek och ungefär ett halvår senare gifte dom sig, och min storebror kom till världen -83, jag fem år senare och min lillebror -92. -95 skildes dom.
Har varit mycket bajs både under och efter skilsmässan. Saker jag inte orkar ta upp här då jävligt jobbiga minnen dyker upp. Idag har jag knappt någon kontakt med min far, ett resultat från år av svek. Mamma är min bästa vän och det finns inte ord för mycket jag älskar henne. Hon är störst, bäst och vackrast!

Älskar hela min familj, även min far. Han är ju ändå min pappa. Mina bröder är de bästa, ju äldre vi blir desto mer inser jag hur mycket de betyder för mig. Är ju rätt... damp, haha, att växa upp med enbart bröder. Mycket bråk och tjaffs men ja, de är ändå bäst, hur mycket vi än må ha bråkat när vi var yngre!

Rörigt inlägg, I know. Men där har ni lite om mina föräldrar, och även mina fina brorsor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0