Updates/Remember R

Hej vänner.
På A-fronten så kan jag berätta att A och hennes kille är på väg ner till Lund nu, eller de är kanske till och med framme vid det här laget. A ville att H och jag skulle komma på ett litet besök om några timmar, självklart skall vi det! Först skall vi bara gå runt lite på stan och kolla efter presenter till paret och deras son. Egentligen tänkte vi köpa presenterna om en vecka eller två, men ja, haha, nu bestämde sig lilla P för att kika ut lite tidigare än väntat. Aw.
Vetefan vad jag skall handla bara... Skallra eller något, haha, jag vetefan. Inte kläder iallafall, barnen växer så sjukt fort i början så om man skall handla något sådant får man köpa något i tusen storlekar för stort så att han kan använda det senare när han inte växer lika fort... Hm, ja vi får la se.
Lilla älskade A. <3

-------

Idag skulle fina R. J. Phoenix fyllt 40 år. Tänk, endast 40, och det är ändå så pass länge sedan han gick bort. 17 år sedan i år. Han blev bara 23. That's the backside of Hollywood, all the f*cking drugs...
Som ni alla vet älskar jag denna man, både som den skådespelare han var, men framförallt musikern River Phoenix. Han och hans syster Rain (så vackert namn, River likaså) hade tillsammans med några vänner ett band som hette Aleka's Attic. Otroligt vacker musik, jag brukar lyssna på den när jag behöver slappna av och få bort jobbiga tankar.
Favoritfilmen är, såklart, "My Own Private Idaho". En jävligt konstig film egentligen, men den är ändå så genial. Kanske inte så konstigt med tanke på att det var Gus Van Sant som satt bakom regissörstolen. Han är ett geni.
Så ung, han hade hela livet framför sig. Dock hade han enligt vänner innan sin bortgång pratat om att han ville hoppa av Hollywood-tåget och starta upp en restaurang med sin far och istället satsa på den karriären.
Så ung, så ung. En väldig inspiration.


R.I.P, R. J. P. You will always be remembered.
1970-1993.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0