Ett gammalt dagboksinlägg på skunk.nu

Hahahah, gah, jag minns detta som om det var igår! Minnen. <3

Happy birthday to me[2005-08-15 20:51:19.0]
20:28

Yeesh. Idag blir jag 17. Grattis, tack.


I lördags såg jag Arken i Karlskrona.
Det var sketakul.
Vi, jag och Anna, letade efter Micke i säkert tjugotusen år för att han skulle fixa in Anna, som dumt nog inte hade beställt biljett.
Så när bussen stod vi och väntade ett tag, sen kom Martin ut. Vi stod och diskuterade Torsson ett tag med honom.
Sen kom Jepson. Oj vad han var bakis.
Sen kom Leari kånkandes på något tungt. Stackare.
Sen kom inte Sylle.
Sen kom Ola. I en gorillamask (för er som läst Aftonbladet idag, vet ni vilken jag menar.). Han tyckte tydligen den var jättehäftig, hade hittat den i Linköping dagen innan. Sen stod jag och diskuterade Joddla med Siv med honom.
Ett utdrag:

"Föresten Ola, är det sant att du hatar Joddla med Siv?"

Ola: "Hm, alltså, hata är ett väldigt starkt ord. Jag skulle nog säga avsky istället."

Hahaha.

Sen hittade han inte till hotellet så vi fick visa honom vägen. Sen sa han att vi skulle vänta utanför så skulle han kolla om Micke var där (jo, vi hade stött på Micke tidigare, och han hade fixat så att Anna stod på gästlistan, men hon visste in vart hon skulle gå in eller något). Efter en stund kom han ut, Micke var inte där.
Sen skulle Ola äta. Vi fick förklara för honom vart restaurangen låg och han såg väldigt lättad ut när vi beskrev en väg till restaurangen för honom som INTE var förbi fansen. Kan jag förstå.

Sen när Anna skulle komma in så hade dom inte fått in Arks gästlista. Skitbra. Så jag fick gå runt och fråga en massa folk om dom hade någon aning om vart gästlistan var, men icke.
Till slut fick jag syn på Friberg ståendes vid tröjförsäljningsstället.

"Du, bara så att du vet så kan inte dom som står på er gästlista komma in, för dom har inte fått in någon än."

Friberg: "Shit! Den har jag ju i fickan!"

Och så sprang han bort och lämnade gästlistan.
Sen senare när jag och Anna stod vid baren kom han fram och tackade mig för att jag hade påminnt honom om den, för han hade helt glömt bort den.

För en gångs skull stod Anna och jag inte längst fram på en Arkkonsert. WHUT?!, kanske du tänkte.
Men liksom... Vi hade lust att stå långt bak på en Arkkonsert, för lite sådär omväxling.
Det var då vi upptäckte den vackra balkongen.
Vi gick upp där och ställde oss i mitten och väntade.
HELT WUNEDRBART!
Fast man var så pass långt borta från scenen och göbbarna, var känslan precis lika underbar, om inte ännu underbarare!
Man fick mycket mer utrymme för att dansa och släppa loss och man kände sig bara så fri!
När "Let your body decide" var slut slängde Ola slängkyssar till oss och vinkade. Det var lite kul. (mycket)

Sen efter konserten gick vi ut på innergården och rökte och snackade med Jens. Han var själv väldigt nöjd med konserten och sa att denna och Borlänge var de bästa de gjort i sommar.
Jag kan bara hålla med.

Karlskrona var absolut bäst i år, för att det hände så mycket före PLUS (!!!) att konserten var helt klockren och underbar där uppe ifrån balkongen.
Borlänge var fantastisk för att dom spelade "Bottleneck Barbiturate", en riktigt nostalgisk konsert var det allt.
Helsingborg var helt underbar för att man var sån nära grabbsen (var inget mellanrum mellan publiken och bandet) PLUS (!!!) att jag hade ett långt samtal ensam med Ola efteråt, ett samtal som har gjort den senaste tidens händelser mycket lättare att ta sig igenom.


Ett helt magiskt Arkår har det varit.
MEN... på ett sätt har det nästan varit underbarast av alla år med Ark, för att det har hänt så mycket.
MEN å andra sidan så är de förra åren ännu bättre, för då var dom så DJÄVULSKT bra live, ännu bättre än var dom är nu. Då var dom bara helt... magiska. Och galna. Och spexiga. Och fria.

Jag är så jävla glad att jag har fått vara med om allt under dessa fem åren. Känner mig så lycklig över det. Känner mig hedrad, på något sätt. Att dom tycker om mig så mycket, trots att jag är så galen. Det är mäktigt.

Nästa Arkstopp: Malmöfestivalen, 26/8 (-05,ja.).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0