Såhär tänker jag just nu

Som nog alla i min omgivning vet vid det här laget är jag just nu i en sits där jag vet varken ut eller in.
Men såhär tänker jag just nu:

Tacka ja till utbildningen. Blir det för mycket plugg kan man alltid ta ett sabbatsår och jobba/resa lite. Alternativt tar jag ett år och pluggar utomlands, om det nu går.
Efter färdig utbildning jobbar jag, det positiva är att det finns Hur mycket jobb som helst, vikarie, heltid osv... Så det slipper man oroa sig för.
Jobba som fan i några år, spara ihop pengar, och sedan... Sedan... RESA. Som ett litet as.

Känns bra, låter bra i mina öron. Det hela handlar egentligen bara om att jag är så jävla sämst på att ta rätta/stora beslut. Vet att detta är det bästa beslutet, som kommer att löna sig bäst i längden. Men you know, it's a big step.
Men jag tror jag gör såhär, ja, jag tror det. Som tur är har jag några veckor till på mig att bestämma mig, men det känns som att detta är det smartaste.

På tal om veckor skall jag jobba så j-ä-v-l-a mycket nästa vecka, blir nästan liten snurrig av det. Nearly 8 timmar varje dag. Ja, mycket för att vara mig. Jaja, money-money.

För övrigt har jag lite dåligt samvete över att jag inte gjorde kvälls-situpsen igår. Mjäk. Får helt enkelt göra dubbelt så många idag.

Nu skall jag städa lite och lyssna på M. Gore.

Ha en skön söndag.

Puss.
/Liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0