En stjärna har fallit

Igår lämnade den australienska skådespelaren Heath Ledger oss. Han hittades i sin lägenhet i SoHo igår.
Fan, är väl det jag kan säga.
Fanfanfan.

Heath var en av mina absoluta favoritskådespelare. Jag menar, A Knight's Tale, Brokeback Mountain, Casanova, The Brothers Grimm... 

Fan.

Varför är det alltid så att alla bra, alla som har en lysande framtid framför sig, är de som går bort?
Jim Morrison, 1971, 27 år.
RIVER PHOENIX, 1993, endast 23 år.
Janis Joplin, 1970, 27 år.
Jimi Hendrix, 1970, 27 år.
Kurt Cobain, 1994, 27 år.

Och nu, Heath, 2008, 28 år gammal.
Jag är ärligt talat i något slags chocktillstånd. Visst, jag har aldrig varit det där crazy megafanet, men jag har alltid sedan jag 2001 såg "A Knight's Tale",följt honom och respekterat honom, ansett honom vara en grym skådis.
Och så är han ju från Australien. Det är tack vare det landet och Storbrittanien som USA har alla dess grymma skådisar.
Tre fjärdedelar av skådespelarna i USA är från antingen Australien eller England.
Typ.

Men fan... Känns som, jag vet inte. Sörjer.... Känns som det känns den 31 oktober varje år (Rivers dödsdag).
Detta är en jävligt hårt nedslag i Hollywood, ska jag säga er. I hela världen, dessutom.
Har suttit och följt uppdateringar o.dyl. på Perez Hiltons blogg. (http://www.perezhilton.com)

Rest in Peace, Heath. Jag tänker på dig.

image272

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0