Röster, låtar, känslor, whatever

Ni vet ibland när man lyssnar på någon låt, det kan vara en låt man hört tusentals gånger tidigare, och får en sådan där speciell känsla, en slags rysning men den är waaay bigger than that?
Well, jag börja med att skriva "Broken City".
Ja?
You don't know who?
Audioslave!
Låten är sjukt bra, men Chris röst, den är, den är magisk! Speciellt i andra versen då han lite sådär "pratsjunger" med sin redan så släpiga röst, tonarten är rätt låg och den där känslan kryper sig närmre och närmre en.
Magiskt är ordet. Folk snackar om att vara kär i musik. När jag hör Chris sjunga det där stycket i den där sången blir jag fan förälskad i musiken.

ELLER Dave Gahans röst i "World in my eyes"!
Nu kommer man in på ämnet "sexiga låtar", vad gör en låt sexig, hur förklarar man hur en låt kan vara sexig osv.
Mitt svar är: Lyssna på denna låten.
http://youtube.com/watch?v=PNVc9biKOXA
Lite fula bilder och sånt i videon, men jag tog den första bästa på youtube.
Men vad jag menar är hela beatet i låten, synthslingan, Daves' röst som är så... gudomlig. Det enda sammanfattande ordet jag kan få fram är Sexigt. Förlåt för den måhända porrigheten - Låten ÄR sexig. That's just how it is.
Verkligen en av mina favoritlåtar av Depeche Mode.

SÅ FINNS JU OCKSÅ en gammal låtjävel men den där känslan.
Jag snackar faktiskt om The Arks oldie "Racing With the Rabbits".
En jävligt fin och bra låt, för övrigt, men det som fashinerar mig mest i den låten är när Ola fullkomligt skriker i slutet av låten. Ja, alla ni Arkfans vet vad jag menar...
Det är inte bara det att Olas röst var sååå mycket bättre back then (vad nu det kan bero på, I honesly don't care), utan hela den jävla känslan har bringar fram med sin sång. Snubben menar verkligen det han sjunger om.
Det framkommer lika mycket rysningar varje gång jag lyssnar på just den delen av sången. Väldigt magiskt.

Tralalala. Nu ska jag nog ta och sova. Tröööött.

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0