"Det ligger i släkten"

"Upp till kamp" var ett enda stort leende. Peter Birro vet vad han gör. Skådisarna vet vad dom gör. Regissören vet vad han/hon (minns ej könet) gör. Alla vet vad dom gör.
Men framförallt - Peter Birro vet vad han gör.
Så jävla bra. Så jävla bra.

Måste dock påpeka, på tal om storebror Birro och så, att jag irriterar mig sjukt mycket på folk som anser att Marcus Birro är en "kopia" av sin äldre bror. Jag förstår verkligen inte.
Den enda likheten är att båda skriver, om ni frågar mig. Jag älskar båda, men verkligen inte för samma sak.
Alltså, jo för att dom skriver, men Innehållet, Orden, är verkligen inte desamma.
Förstår att M känner sig sjukt down just nu, i all "HALLELUJA FÖR UPP TILL KAMP". Klart han gläds åt brorsan, men ja, som författare är det klart man blir lite avis, eller vad man ska säga...
Men fortsätt stå på dig, gubben. You know you can, du vet att du är grrreat.
 
There's no way
I'm coming back to you
I've just got to say
That everything we did is through
You tried to undermine
The better ranges of my nature
But soon your going to find
You should have started talking straighter
Now don't you worry
I won't pat you down
I'm in no hurry, baby
To see you go to ground
Because it's true what they say
You know it's true what they say
Your only king for a day

I guess your happy that way

Ur Jamiroquai's "King for a day". Kanske inte världens bästa Jam-text, men fan en utav de bästa låtarna bandet gjort. Helt underbar!

Lugnt dagens låt. Lyssna här:
http://www.youtube.com/watch?v=X3SRIfn1XM4
Enjoy!

Peace.
/Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0