The Office

Är det normalt att det åskar i februari? Det gör det här nere i Lund, lite stört.
Det var även fem plusgrader tidigare idag, is that normal? Hmmm...
I vilket fall som helst gillar jag det! Plusgraderna, vill säga. Vill ha vår, sommar, värme, slippa använda trettio lager kläder. Mhm.

Idag har jag inte gjort ett piss. Eller jo, jag var inne en vända i stan, handlade på Press Stop och käk. Sedan har jag bara suttit vid datorn. Så skönt! Fast jag är ganska rastlös just nu, kan jag säga. Vill göra något. Helst av allt hade jag velat gå på någon spelning. Vad jag saknar det! Senast jag var på konsert var i Berlin. Eller okej, Malmöfestivalen också, men det räknas nästan inte. Why? Det känns inte som en konsert. Vet inte riktigt varför. På tal om M-öfestivalen hatar jag den veckan i augusti. So much people, trängsel, övermogna fjortisar, dryga människor och allmänt segt. Haha. But it's true.

Ja, nu åskar det verkligen...

Funderar på att se bob hund i mars, eller när det nu var. De spelar på KB. Gamla goa minnen! Var bob hund-frälst när jag gick i åttan. Det höll i sig i ett par år och sedan kom all annan vacker musik. Gillar dem fortfarande, de är riktigt grymma och flummiga. Dock är jag inte lika hooked som när jag var yngre, but still. A och jag snackade om att se dem tillsammans med A's sambo, who loves them. Hade varit fett!
Trots att jag lyssnat på bandet i så många år och haft många chanser har jag bara sett dem live en gång tidigare. Arvikafestivalen 2009. De spelade före Depeche Mode. Sjukt bra, men jag minns inte så jättemycket från spelningen. Dels på grund av nervositet inför DM men även på grund av trycket. Herregud vad folk var galna! Och inte på något positivt sätt... Aja.
I vilket fall som helst så hade det varit fett, kommer nog bli så att jag ser dem. Woho!

Imorgon är det fredag. Shit vad veckorna går snabbt! Har skola på eftermiddagen, sedan kommer jag bara ta det lugnt. Den äldre brodern kommer på besök, nice! Vi ska hitta på något allesammans, vet inte riktigt vad än. Maybe bio eller något i den stilen. Fun!

Har börjat kolla på "original - The Office", eller ja, The Office UK, med Ricky Gervais. (Innan han blev smal, mohahaha! Nädå. Eller jodå, men ja.) Så jävla roligt!!! Har bara sett den amerikanska versionen tidigare, med Steve Carell i huvudrollen. Den är också rolig, men inget klår originalet. Gervais karaktär kan verkligen få en att bli så sjukt irriterad, haha! Och obekväm! Ibland händer det att jag spolar fram i videon för att jag inte klarar av att se! Haha, fyfan. Alla personerna i serien är riktigt bra, och galna, haha. Väldigt verklighetstroget, det är som om det verkligen vore en dokumentär och inte något iscensatt. Vilket även är tanken med hela grejen, I know, men ändå. Hade kunnat faila. Den amerikanska versionen är just lite mer "tillgjord". Bra agerande, men inte lika bra som UK.

Okej, intressant va?? Oh my... jag är en TV-nörd. Är förresten inne på fjärde säsongen av "Mad Men" nu. Mucho bra serie! Meeeeeen fortfarande slår INGET "Breaking Bad"! No way!

Långt inlägg. Hehe. Sorry om det är jobbigt att läsa allt mitt ordbajsande. Det är skönt att få skriva av sig lite då och då och inte behöva tänka på hur texten är formad och om jag använder mig av korrekt skriftspråk.
Det är sånt jag lär mig och hela tiden övar på i kursen jag läser just nu (Svenska: språklig inriktning, if you hade glömt). Har upptäckt att jag knappt kan läsa artiklar och liknande texter längre, haha. Ska hela tiden kolla hur meningsbyggnaderna är utformade and so on. Nörd. Antar att det blir så när man arbetar med det i princip varje dag. Så det är jäkligt skönt att kunna skriva på "bloggspråk"/talspråk för omväxlings skull!
Älskar kursen, by the way. Det är mycket att göra och jag har fetångest inför grammatiken, men det är intressant, roligt och otroligt lärorikt! Helt rätt kurs för mig! Skönt.

Najje, nu skall jag ta mig en dusch och sedan kolla på lite The Office (UK, såklart, behöver jag ens skriva det? Höhö.) och laga mat till min kära moder som snart kommer hem från jobbet!
Hoppas allt är fint med er och att det går bra på jobbet/i skolan/vad ni än gör. Vi hörs! Puss.

Mackenzie Crook (FYFAN vad jag avskyr Gareth, som hans karaktär heter i serien! Riktigt irriterande människa! Och läskig! Hahah.) och världens roligaste människa; Ricky Gervais (spelar pinsamma David, anledningen till varför jag då och då behöver spola fram i ett avsnitt för att inte bli galen! Hahah.).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0